شناسهٔ خبر: 68227869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری:

قيمت برنج امروز که فصل برداشت است مناسب نيست

صاحب‌خبر -
قيمت برنج امروز که فصل برداشت است مناسب نيست

خبرگزاری آریا- خطیب جمعه ساری با بیان اینکه هر دستی که به عنوان تسلیم این انقلاب و کشور به سمت آمریکا دراز شود را قطع خواهیم کرد گفت: قیمت برنج امروز که فصل برداشت است مناسب نیست و خرج و دخل با هم تطابق ندارد، شالیکاران و کشاورزان ما مظلوم هست گناه دارند.

به گزارش خبرنگارآریادرساری، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی درخطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری، ضمن سفارش به تقوا اظهار کرد: اتصال به ولایت به برکت تقواست، بی‌تقوا باشی به امام زمان (عج) اعتنایی نمی‌کنی، به سمت شیطان می روی، ولی تقوا تو را به سمت ولایت و بهشت می برد و نگاه آخرتی و خیر دنیا و آخرت به تو می دهد، پس تقوا همه‌چیز است.

وی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص)، افزود: به دنیا رسیدی خودت را حفظ کردی هنر است، دین به تقوا نگاه می‌کند، اگر اهل نماز و روزه باشی پول و مقام به شما پیشنهاد می‌دهند اول فکر کنید ببینید حلال است با حرام، اگر حرام است قبول نکنید.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: ایام گرماست، برق هم نوبتی قطع می‌شود، اگر صرفه‌جویی کنیم این روزها می‌گذرد و هیچ خانواده، بیمارستان و موسسه خیریه‌ای دچار بی‌برقی نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: 26مرداد روز بازگشت آزادگان است، درود خدا به آنان که نمایندگان خوبی برای شما در مقابل بعثیان بودند، 28مرداد هم سالروز کودتای آمریکایی است، 31 مرداد روز جهانی مسجد است، مسجد سنگر است سنگرها را پر کنید، مسجد نباید از ما شاکی باشد، 31 مرداد ماه همچنین روز صنعت دفاعی است که امروز در جهان افتخاری بزرگ و بخشی از بازدارندگی را در جهان رقم زده است.

خطیب جمعه ساری گفت: ورزشکاران ما در مسابقات المپیک که با عنوان کاروان خادم الرضا (ع) در آن شرکت کردند، افتخار آفریدند و دل مردم را شاد کردند و موجبات جلب رضایت مقام معظم رهبری را فراهم آوردند، بسیار از آنها ممنونیم.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به قیمت نامناسب برنج گفت: قیمت برنج امروز که فصل برداشت است مناسب نیست و خرج و دخل با هم تطابق ندارد، شالیکاران و کشاورزان ما مظلوم هست گناه دارند، مسئولان مربوطه چه می‌کنند؟ چرا بازار قیمت برنج اینگونه است؟ نباید بگذارند که کشاورزان ما ضرر کنند و واسطه‌ها سود کنند، اگر بشود کشاورزان را مساعدتی کرد تا دو سه ماهی برنجشان نفروشند تا به دست واسطه ها نرود خوب هست و قیمت مناسب تر می شود، بنده از دولت و مسئولین می خواهم تصمیمات کارشناسی بگیرند، کارشناسان مومن و خبره‌ای وجود دارند که می‌توانند کمک کنند‌.

این مسئول یادآور شد: مجلس و مجلسیان این روزها بررسی شایستگی‌های و صلاحیت وزرا را در دست اقدام دارند، بنده سفارش می کنم در عین اینکه باید شایستگی‌ها را بررسی کنند ولی بدانند که اصل بر همکاری با دولت است، باید مجلس با ریاست جمهوری و دولت همراه باشد وگرنه کار پیش نمی‌رود؛ اصل بر تعامل و همکاری است البته این به معنای بستن چشم بر روی گزینه های که مثلا شایستگی‌های لازم را ندارد، نیست.

وی گفت: مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند که هدف دشمن از جنگ روانی ایجاد ترس و انفعال است و دل ملت را خالی کنند، امام ره فرمودند " آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است، ان‌شالله ایران دستش را تا ابد جلوی آمریکا دراز نمی‌کند" این همان منطق امام حسین (ع) است، ما نه تنها دست تسلیم و ذلت به سوی آمریکا دراز نمی‌کنیم بلکه هر دستی که به عنوان تسلیم این انقلاب و کشور به سمت آمریکا دراز شود را هم قطع خواهیم کرد.

 

 

نظر شما