شناسهٔ خبر: 68226993 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

امروز محور مقاومت عمق راهبردی خود را تا مرز‌های رژیم صهیونیستی گسترش داده است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به پایان خود نزدیک شده است، گفت: امروز محور مقاومت عمق راهبردی خود را تا مرز‌های رژیم صهیونیستی گسترش داده است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام محمدحسنی در آیین تکریم و تجلیل از آزادگان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: یکی از روز‌های بسیار شیرین دوران دفاع مقدس، ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ بود که آزادگان و فرزندان دلیر و سرافراز ما پس از تحمل ماه‎ها و سال‌ها اسارت، به آغوش میهن عزیزمان بازگشتند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: از منظر اسلام، یک مسلمان در روز‌های محنت موظف به پایداری، ایستادگی، استقامت و صبر و در روز‌های نعمت مکلف به شکر است و آزادگان ما در هر دوی این مقطع چه در روز‌های محنت دفاع، دوری از خانواده و از دست دادن راحتی‎‌هایی که داشتند و سختی‌هایی که تحمل کردند، شاکر بودند و امروز نیز که از نعمت‌هایی همچون آزادی، اختیار داشتن و در کنار مردم بودن برخوردار هستند، همچنان شاکر نعمت‌های خداوند هستند.

حجت الاسلام محمدحسنی افزود: آزاده‌های سرافراز ما با وجود پشت سرگذاشتن تلخی‌های فراوان دوران اسارت، همچنان نماد و معلم مقاومت، صبر، پایداری، ایثار و فداکاری هستند و ما به وجود چنین عزیزانی افتخار می‌کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبر بر اسارت را از صبر بر شهادت به مراتب سخت‌تر دانست و افزود: شهدا به یک باره شهید می‌شوند و از تمام سختی‌ها و تلخی‌های این روزگار رها شده و در بهشت برین و پیشگاه حضرت حق آرام می‌گیرند؛ اما اسرای عزیزمان گاهی هر روز تحت شکنجه های روحی و جسمی که قرار می‌گرفتند، تا مرز شهادت پیش می‌رفتند و اسرای ما از این امتحان الهی سرافراز بیرون آمدند.

حجت الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: امروز آزادگان تبدیل به الگو‌هایی برای نسل‌های بعد از خودشان شده‌اند و اگر خاطرات این عزیزان مکتوب شده و در اختیار نسل جوان قرار گیرند، می‌توانند رهگشای نسل‌های امروز و آینده ما باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ارتش با بیان اینکه آزادگان عزیز ما با وجود اینکه سخت‌ترین روز‌ها را تحمل کرده‌اند، اما امروز بی‌توقع‌ترین افراد هستند، گفت: ما در آزادگان مان جز احساس تکلیف در دفاع از ارزش‌ها شاهد چیز دیگری نیستیم و این عزیزان با وجود اینکه همه هستی خود را گذاشته‌اند، اما همچنان خود را بدهکار نظام، انقلاب، حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب می‌دانند.

حجت الاسلام محمدحسنی همچنین با بیان اینکه در مقطعی ما اصلا فکرش را نمی‌کردیم که بتوانیم روزی اینچنین راحت به کربلا سفر کنیم، گفت: برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی که امروز شاهد آن هستیم، نتیجه مقاومت و پایداری همین آزادگان است که باعث شده ما امروز به صورت میلیونی در راه کربلا قدم برداریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به پایان خود نزدیک شده است، گفت: امروز محور مقاومت عمق راهبردی خود را تا مرز‌های رژیم صهیونیستی گسترش داده است و باعث شده تا نفس‌های این رژیم منحوس به شماره بیفتد.

وی افزود: این نیز به برکت اثرگذاری همان مقاومت‌ها و خون دل‌هایی است که در جبهه‌های نبرد و اردوگاه‌های اسارت رخ داده و موجب شکل‌گیری تفکر مقاومت در نسل‌های آینده شده است.

در پایان این آیین از تعدادی از آزادگان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما