شناسهٔ خبر: 68224723 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امیر خاموشی:

نقش هوانیروز ارتش در عملیات آزادسازی پاوه باید تبیین شود

هادی رضایی

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هوانیروز نقش بی‌بدیلی در عملیات آزادسازی پاوه داشت که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است و باید نقش هوانیروز تبیین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر خاموشی فرمانده هوانیروز ارتش در نخستین همایش تجلیل از خلبانان و افتخارآفرینی در عملیات آزاد سازی پاوه و گرامی‌داشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور، گفت: دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال تجزیه کشور و مسلح کردن گروهک‌های معاند بود، اما عملیات آزادسازی پاوه نقشه دشمن را نقش بر آب کرد محاصره پاوه را شکست.

امیر خاموشی با تاکید بر اینکه اقدامات عمده و اساسی که گروهک‌ها در ابتدای پیروزی انقلاب کلید زدند در منطقه شمال غرب و پاوه بود، گفت: عملیات آزادسازی پاوه یکی از عملیات‌های بسیار مهم بود که قبل از جنگ تحمیلی با از خودگذشتگی و ایثارگری رزمندگان به‌خصوص هوانیروز ارتش اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه بخاطر اینکه این عملیات پس از پیروزی انقلاب اسلامی اجرا شده است آنگونه که باید به آن پرداخته نشده است، افزود: اگر اشغال شهر پاوه و تصرف پاوه ادامه پیدا می‌کرد دشمن می‌توانست پلن‌های بعدی نقشه خود را اجرا می‌کردند و معلوم نبود سرنوشت مردم پاوه چه می‌شد.

فرمانده هوانیروز ارتش با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان چمران و فلاحی گفت: این دو شهید والامقام نقش اساسی و کلیدی در عملیات آزادسازی پاوه داشتند؛ همچنین هوانیروز نقش بی‌بدیلی در این عملیات داشت که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است و باید نقش هوانیروز تبیین شود.

امیر خاموشی با گرامی‌داشت یاد شهیدان مهدوی و وجدانی که در عملیات آزادسازی پاوه به شهادت رسیدند، افزود: در روایت و فیلمی که تهیه شده است به نقش هوانیروز و شهیدان فلاحی، مهدوی و وجدانی آنگونه که باید پرداخته نشده است.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: آزادگان در طول اسارت از آرمان، اهداف و هدف خود کوتاه نیامدند و با مقاومت خود دشمن را خسته کردند.

امیر خاموشی افزود: امنیت و اقتدار کشورمان به خاطر از خودگذشتگی این عزیزان است و مقاومت آزادگان را باید گرامی بداریم.

نظر شما