شناسهٔ خبر: 68223883 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حاجی دلیگانی:

رئیس جمهور برنامه خود در مورد چندنرخی بودن ارز را اعلام کند

نفیسه عبدالهی

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: انتظار داشتیم دیدگاه‌هایتان را راجع به مسائلی از جمله چند نرخی بودن ارز را اعلام کنید تا بدانیم قرار است چه اتفاقی در این کشور بیفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، «حسینعلی حاجی دلیگانی» نماینده مخالف برنامه وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در صحن مجلس، با بیان اینکه از نقد منصفانه استقبال می‌کنم، اظهار داشت: آقای رئیس جمهور بیشتر وزرای جنابعالی رأی اعتماد را خواهند گرفت اما انتظار داشتیم دیدگاه‌هایتان را راجع به مسائلی از جمله چند نرخی بودن ارز را اعلام کنید تا بدانیم قرار است چه اتفاقی در این کشور بیافتند.

حاجی دلیگانی در مورد مسئله و موانع موجود در تولید، گفت: به وزیر فعلی نیرو گفتیم که همه حرف‌های شما صحیح است اما وقتی یک تولیدکننده در طول هفته دو روز برق شأن قطع می‌شود می‌خواهید چه کاری انجام دهید؟

وی با طرح این سوال که چرا امروز جوانان ۴۰ ساله در کشور نتوانسته اند ازدواج کنند، خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: این مسئله بخاطر بیکاری جوانان است که مطابق قانون اساسی شغل باید متناسب با شئونات افراد باشد. ما چه کرده‌ایم و می‌خواهیم با این مشکل چه کاری انجام دهیم؟

حاجی دلیگانی خطاب به رئیس جمهور در مورد عدالت مالیاتی، اظهار کرد: عدالت مالیاتی چه دیدگاهی دارید؟ راهکارتان چیست؟

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با اشاره به حضور اتباع بیگانه در کشور، گفت: یکی از مسائلی که برای ملت ایران مهم است بحث اتباع است. چندین میلیون اتباع در کشور داریم که همین تعداد مصرف آب زیادی دارند. چرا حقابه ایران از هیرمند داده نمی‌شود؟

وی تصریح کرد: باید اول برای افرادی که کشور برای آنهاست اولویت قائل شویم. در مدارس دانش آموزان افغستانی را ثبت نام می‌کنند اما دانش‌آموز ایرانی را ثبت نام نمی‌کنند! آیا این درست است؟

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس بیان کرد: آیا باید سند بنیادین وزارت آموزش و پرورش اجرایی شود یا خیر؟ آیا باید خروجی این سند نسلی در تراز انقلاب اسلامی باشد یا خیر؟

وی یادآور شد: آقای رئیس جمهور در بسیاری از بیمارستان‌ها پزشک نداریم. چرا باید اینگونه باشد.

حاجی دلیگانی در پایان خطاب به رئیس جمهور گفت: دیدگاه شما در مورد خام فروشی چیست؟

وی خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: شما در خصوص مسئله جمعیت و زنان و خانواده مطالبی بیان داشتید، اما نگفتید که سیاست‌های شما در این خصوص چیست. همچنین درخصوص نرخ تورم که باید تک رقمی شود نیز اعلام نداشتید که چه اقداماتی انجام خواهید داد.

حاجی دلیگانی عنوان کرد: آقای رئیس جمهور! در خصوص بحث مسکن نیز مشخص نکردید که چه راهکارهایی را ارائه خواهید داد تا مشکل مسکن در کشور حل شود؛ در حالی که بسیاری از مردم از مشکل مسکن رنج می‌برند، باید راهکارهای خود را در این خصوص شفاف به مردم ارائه دهید.

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آقای پزشکیان! شما صحبت از اجرا کردن برنامه هفتم توسعه کردید، در حالی که این برنامه را دولت گذشته نوشته است؛ بنابراین اگر می‌خواهید نظرات خود را اجرایی کنید، باید لایحه‌ای را به مجلس ارائه کنید تا بتوانید اصلاحات لازم بر روی برنامه را صورت دهید. بالاخره کارشناسان در اختیار قوه مجریه است، قانون برنامه وحی منزل نیست ممکن است اشکالاتی داشته باشد؛ بنابراین با دادن لایحه اشکالات را رفع کنید.

وی با بیان اینکه درخصوص بازنشستگان کشوری، تأمین اجتماعی و نظام هماهنگ پرداخت چه راهکارهایی را ارائه خواهید داد؟ گفت: ارقامی که وجود دارد دور از عدالت است و باید راهکارهای خود را در این خصوص ارائه می‌کردید. از طرفی نیز در بحث متناسب‌سازی نیز لازم است راهکارهای خود را ارائه دهید.

حاجی دلیگانی افزود: درخصوص نرخ بانکی نیز معتقد هستیم که این نوع نرخ ربا بوده و جنگ با خدا است اما نظری درخصوص اصلاح این موضوع بیان نکرده‌اید، از طرفی نیز درخصوص سهام عدالت، همچنین یارانه پنهان نیز اعلام نداشته‌اید چه اقداماتی را درخصوص اصلاح این شرایط انجام خواهید داد.

در حال تکمیل…

نظر شما