شناسهٔ خبر: 6822277 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

روحاني در ديدار وزير صنعت و اقتصاد جمهوري آذربايجان؛

همسايگان براي سرمايه گذاري در ايران اولويت دارند

موج- رئيس جمهوري گفت: بعد از توافق هسته اي شرکت هاي متعددي از سراسر دنيا خواهان سرمايه گذاري در ايران هستند، بديهي است که همسايگان و از جمله جمهوري آذربايجان در اين زمينه اولويت دارند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني روز سه شنبه در ديدار «شاهين مصطفي اف» وزير صنعت و اقتصاد جمهوري آذربايجان و رييس آذري کميسيون مشترک همکاري‌هاي اقتصادي ايران و آذربايجان اين مطلب را بيان کرد.
وي با اظهار خرسندي از ايجاد پيشرفت در توسعه روابط دو کشور در دو سال اخير، تلاش براي رسيدن مناسبات تهران - باکو به جايگاه شايسته دو ملت را مورد تاکيد قرار داد و افزود: دو کشور ظرفيت‌هاي فراواني در زمينه‌هاي مختلف براي توسعه بيش از پيش روابط و همکاري‌ها دارند.
رئيس جمهوري با اشاره به اشتراکات تاريخي، فرهنگي و ديني دو ملت ايران و جمهوري آذربايجان، تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران براي توسعه روزافزون روابط با کشورهاي همسايه از جمله جمهوري آذربايجان اولويت قائل است و از ارتقاي سطح روابط دو کشور در همه زمينه‌ها استقبال مي‌کند.
روحاني با اشاره به اين که کريدور شمال-جنوب در تحکيم روابط دو کشور جايگاه ويژه اي دارد، اضافه کرد: جمهوري آذربايجان مي‌تواند دروازه ايران براي ارتباط با منطقه قفقاز باشد و آذربايجان نيز مي‌تواند از طريق ايران به خليج فارس و درياي عمان در ارتباط با ساير مناطق دنيا قرار گيرد؛ لذا ضروري است براي استفاده از اين ظرفيت، همکاري‌هاي خود را تقويت کنيم.
رئيس جمهوري همکاري در زمينه نفت و انرژي را يکي ديگر از موارد مهم در تحکيم روابط و همکاري‌هاي دو کشور دانست و گفت: سرمايه گذاري مشترک دو کشور در درياي خزر مي‌تواند آغاز مناسبي براي سرمايه گذاري‌هاي مشترک در بخش‌هاي مختلف نفت و گاز باشد.

آذربايجان خواهان گسترش مناسبات خود با ايران است
«شاهين مصطفي اف» وزير صنعت و اقتصاد جمهوري آذربايجان نيز در اين ديدار با تبريک موفقيت بزرگ ايران در موضوع هسته اي، گفت: دولت و ملت آذربايجان از اين دستاورد و موفقيت بزرگ دولت ايران بسيار خوشحال است و مطمئن هستيم که اين توافق به نفع صلح و ثبات در منطقه و جهان خواهد بود و مي‌تواند دستاوردهاي بسيار مفيدي براي ملت‌ها داشته باشد.
وي با بيان اين که روابط و همکاري‌هاي دو کشور پس از ديدار روساي جمهوري ايران و آذربايجان در سطح بسيار بالايي در حال پيشرفت است، به هيات عالي رتبه اقتصادي همراه خود در سفر به تهران اشاره کرد و افزود: جمهوري آذربايجان مصمم است با تمام توان مناسبات خود با ايران را در زمينه‌هاي مختلف از جمله در بخش‌هاي انرژي، تجارت، حمل و نقل، صنعت، کشاورزي، نفت و پتروشيمي و بانکداري بيش از پيش گسترش دهد.

نظر شما