شناسهٔ خبر: 68222429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران:

۱۰۴ هزار خانواده مازندرانی بیمه فراگیر اجتماعی شدند

ساری - مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت: ۱۰۴ هزار نفر در قالب بیمه فراگیر تحت پوشش این سازمان در استان قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

حسن فلاح در گفت وگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه بیش از ۸۹ هزار نفر از صاحبان حرف و مشاغل آزاد تحت پوشش بیمه هستند، افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر از طریق لیست حق بیمه کارگاه خود را پرداخت می‌کنند.

وی با عنوان اینکه پرداخت حق بیمه هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری محسوب می‌شود، افزود: سازمان تأمین اجتماعی دردولت سیزدهم با طرح‌های جدیدی همچون بیمه زنان خانه دار و دانشجویان موجب شد تا برای توسعه و ترویج بیمه تأمین اجتماعی جهت اقشار ذکرشده گام‌های ارزشمندی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: در بیمه فراگیر خانواده ایرانی تمامی افراد خانواده شامل زنان خانه دار، خوداظهاری شغلی (صاحبان حرف و مشاغل آزاد)، دختران و فرزندان اعم از دانشجو در صورت احراز شرایط می‌توانند از این طرح استفاده کنند تا بتوانند از خدمات بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی بهره مند شوند.

فلاح ادامه داد: ا اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در مجموع بیش از ۱۰۴ هزار قرارداد بیمه‌ای جدید منعقد شده که افزایش سطح پوشش بیمه‌ای و تقویت منابع سازمان تأمین اجتماعی را در مازندران به دنبال داشته است.

فلاح با بیان این‌که با طراحی و اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، در سال ۱۴۰۰ به‌صورت تقریبی حدود ۲۱ هزار و ۹۰۶ بیمه‌شده جدید در چارچوب بیمه زنان خانه‌دار، دانشجویان و صاحبان حرف و مشاغل آزاد به جمع افراد تحت پوشش تأمین‌اجتماعی در استان اضافه شد، گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز رقم جذب بیمه شده جدید به ۳۲ هزار و ۴۱۱ نفر و تا پایان سال گذشته حدود ۵۰ هزار نفر جذب شده‌اند.

نظر شما