شناسهٔ خبر: 68221895 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۷ مرداد

نحوه تعیین نرخ اجاره خانه مشخص شد

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

صاحب‌خبر -

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

27 مرداد 1354؛ نحوه تعیین اجاره خانه مشخص شد

فرمول تعیین اجاره خانه تهیه و برای تصویب تسلیم هیات دولت شد.

به موجب این فرمول میزان اجاره خانه رابطه مستقیم با مجموع ارزش عرصه و اعیانی و تاسیسات و تجهیزات و ملحقات ساختمان خواهد شد.

اعلام نرخ 64 نوع غذا در 537 کافه رستوران

مرکز بررسی قیمت‌ها، قیمت‌های جدید 64 نوع غذا را در 537 واحد از کافه رستوران‌ها تعیین و اعلام داشت.

براساس نرخ‌های جدید 65 درصد در قیمت‌ها کاهش داده شده است.

کافه رستوران‌ها از نظر قیمت‌ها به 8 گروه درجه‌بندی شده‌اند.

به اتحادیه کافه رستوران‌ها از امروز 48 ساعت مهلت داده شد که نرخ‌های جدید را همراه با درجه‌بندی هر یک از کافه رستوران‌ها به آنان ابلاغ نماید.

مدیران کافه رستوران‌ها  مکلفند پس از دریافت قیمت‌ها و درجه‌بندی جدید ظرف سه روز قیمت‌ها را در لیست غذاهای خود منظور نمایند.

در صورت تخلف به شدت از کار آنها جلوگیری خواهد شد.

27 مرداد 1384؛ واگذاری مجوز فعالیت اپراتور دوم تلفن همراه به کنسرسیوم «ایران‌سل»

با توافق نهایی اعضای ایرانی کنسرسیوم «ایران‌سل» در نشستی که به ریاست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار و مجوز فعالیت بهره‌بردار دوم تلفن همراه کشور واگذار شد.

در این نشست توافق شد که براساس مصوبه شورای اقتصاد 21 درصد سهام کنسرسیوم میان دو بانک ملی ایران و پست بانک قرار گیرد و حداکثر پس از 3 سال به بازار سهام (بورس) ارائه شود.

براساس تصمیمات این نشست، به شرکت «ترک‌سل» سهامدار خارجی این کنسرسیوم تا 13 شهریور امسال مهلت داده شد که نسبت به واریز معادل مالی سهم خود اقدام کند و در غیر این صورت برنده بعدی مزایده (شرکت ام‌تی‌ان آفریقا جنوبی) جایگزین خواهد شد.

اجرای طرح «هر خانوار ایرانی یک مسکن» در دولت جدید

با توجه به شعارهای انتخاباتی رئیس‌جمهوری جدید، وزیر پیشنهادی مسکن و شهرسازی در برنامه خود اقدامات فوری در بخش مسکن را جزو برنامه‌های کوتاه‌مدت خود ذکر کرده است.

وزیر پیشنهادی، برنامه بلندمدت این وزارتخانه را برای چهار سال آینده بسترسازی دستیابی هر خانوار ایرانی به یک مسکن، کاهش تراکم در مسکن گروه‌های کم‌درآمد و مقاوم‌سازی کلیه واحدهای مسکونی موجود اعلام کرده است.

27 مرداد 1394؛ رواج کمپین «نه به خرید خودروی نو»

کمپین «نه به خرید خودروی نو» در حالی این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که برخی از دلواپسان صنعت خودروی کشور در اظهارنظرهای خود نه تنها به کاهش تقاضا در بازار دامن می‌زنند، بلکه در ظاهر سقوط دومین صنعت کشور را نیز انتظار می‌کشند.

زنجیره خوروسازی کشور با تمام کاستی‌های خود توانسته بیشترین سهم اشتغال را در میان بسیاری از صنایع به خود اختصاص دهد. این در حالی است که دلواپسان صنعت خودرو با همراهی برخی رسانه‌ها نه تنها قصد ایجاد بحران در این صنعت را دارند، بلکه شاغلان آن را نیز مورد هدف قرار داده‌اند.

نظر شما