شناسهٔ خبر: 68218756 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

شهر قم میزبان زائران اربعین حسینی از ۱۵ کشور است

19 دی آنلاین: معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به تعیین مکان‌هایی برای اسکان زائران خارجی اربعین گفت: قم میزبان زائران اباعبدالله الحسین (ع) از ۱۵ کشور است.

صاحب‌خبر -
مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با بیان اینکه سه محور اصلی خدمات‌رسانی در ایام اربعین حسینی برای مجموعه مدیریت شهری قم تعریف شده است، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات شهردار و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اولویت اول خدمات‌رسانی به زائران و عزاداران در شهر مقدس قم است.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و معنوی شهر قم افزود: تقریباً از ۱۵ کشور خارج از ایران زائران هم در مسیر رفت و هم در مسیر بازگشت مهمان شهر قم هستند.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر اهمیت ساماندهی ناوگان حمل‌ونقل، اسکان و تسهیلات رفاهی برای این زائران خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به اسکان زائران خارجی در مجموعه امامزاده شاه جمال الدین(ع)، موکب سیدالشهدا و مسجد مقدس جمکران با مشارکت خیران دنبال می‌شود.
اصفهانیان‌مقدم با اشاره به برنامه‌های شهرداری قم برای ایجاد تسهیلات حمل‌ونقلی در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در بلوار پیامبر اعظم (ص) گفت: موضوعات مدیریت پسماند، فضاسازی محیطی و بهره‌برداری فرهنگی از اجتماع عظیم حسینی با محوریت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم در دستور کار است.
وی افزود: غرفه‌های مختلف با موضوعاتی همچون محور مقاومت، ایثار و شهادت، کودک و نوجوان برپا می‌شود تا از ظرفیت زائران اربعین حسینی بهره‌برداری معنوی و فرهنگی برای شهر قم داشته باشیم.

نظر شما