شناسهٔ خبر: 68217978 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

فرماندار قشم:

پیام آزادگان فریاد سربلندی ملت ایران اسلامی است

فرماندار شهرستان قشم با گرامیداشت ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، گفت: پیام و سیره آزادگان، فریاد سربلندی ملت ایران اسلامی است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، محمد محمدحسینی امروز با صدور پیامی ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهمن اسلامی، اظهار داشت: بیست و ششم مردادماه بهار آزادی سلحشوران غیورمردانی است که پس از سال‌ها مقاومت، پای به میهن اسلامی نهادند و با بوسه بر خاک وطن عزیز، تربت شهیدان، مرقد منور امام راحل (ره) و بیعت باشکوه و تاریخی با وصی شایسته و صالحش حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، بار دیگر حریت و سربلندی آزادگان مقاوم را به نمایش گذاشتند.

در ادامه پیام آمده است: این دلاورمردان عزیز از ره آوردها و دستاوردهای امت مسلمان ایران از دوران دفاع مقدس هستند که ثابت کردند در سایه ولایتمداری و به برکت پایبندی به اسلام اصیل، در اساس و بنیه شخصیتی ملت ایران، شکست و تسلیم پذیری در برابر دشمن راه ندارد.

فرماندار قشم در این پیام تأکید کرده است: آزادگان غیور و ولایتمدار هیچ‌گاه متعلق به یک مقطع از تاریخ نیستند، بلکه همواره مانند روحی در همه ارکان این کشور و ملت جاری شده‌اند،چرا که پیام و سیره آن ها، فریاد سربلندی و شکوهمندی ملت ایران اسلامی است که برای همیشه ماندگار است و در هر زمان و میدانی می‌توان از آن بهره جست.

محمدحسینی در این پیام آورده است: شهدا، جانبازان و آزادگان ما با تأسی از سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و فرهنگ عاشورا برای حفاظت و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی مردانه در مقابل دشمنان ایستادند و از جان خود گذشتند.

فرماندار قشم در پایان این پیام عنوان کرد: اینجانب ضمن تبریک و گرامیداشت این روز به یادماندنی به همه مردم شریف به ویژه آزادگان همیشه سرافراز و خانواده های بزرگوار آنان علی‌الخصوص آزادگان والامقام شهرستان قشم و ادای احترام به ساحت شهدای والامقام و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، از خداوند متعال سلامتی و بهروزی آن ها را از خداوند متعال مسألت می نمایم.

شهرستان قشم با 150 هزار نفر جمعیت 22 شهید(20 شهید دفاع مقدس، یک شهید سلامت و یک شهید مدافع امنیت) و 11 آزاده را تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد سه نفر از آنان هشت سال تمام در اسارت نیروهای بعثی صدام بودند و یکی از آنها جزو آن 23 نوجوان رزمنده و معروف اسرای جنگی عملیات بیت‌المقدس است.

این شهرستان همچنین میزبان پیکرهای پاک 10 شهید گمنام دفاع مقدس پنج شهید در یادمان شهدای گمنام شهر قشم، یک شهید گمنام در جزیره لارک، یک شهید گمنام در جزیره هنگام و سه شهید گمنام در شهر بندری درگهان در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس و سرزمین آب و آفتاب است.

24 مرداد 1369، صدام حسین در نامه ای به هاشمی رفسنجانی رییس جمهوری وقت ایران، از پذیرش عهدنامه 1975 الجزیره و عقب نشینی از مرزهای ایران و آزادی اسیران خبر داد.

به دنبال این موضوع در 26 مرداد نخستین گروه از آزادگان ایرانی به میهن بازگشتند.

انتهای پیام/

نظر شما