شناسهٔ خبر: 68216668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مجلس در انتخاب وزرا به شاخص‌های رهبری دقت کند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مجلس شورای اسلامی باید علاوه بر تعامل داشتن با دولت، نسبت به ۱۱ شاخصه‌ای که رهبر انقلاب برای انتخاب وزرا معین کردند، دقت لازم را داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به لیست پیشنهادی وزاری دولت چهاردهم به مجلس، اظهار داشت: رئیس‌جمهور منتخب همیشه از وفاق ملی صحبت می‌کردند اما کارگروه انتخاب کابینه پیشنهادی از یک جناح بودند؛ مجلس شورای اسلامی باید علاوه بر تعامل داشتن با دولت، نسبت به 11 شاخصه‌ای که رهبر انقلاب برای انتخاب وزرا معین کردند، دقت لازم را داشته باشد. 

وی با تاکید بر اینکه مجلس نباید در همکاری با دولت افراط و تفریط داشته باشد، افزود: رئیس‌جمهور منتخب اعلام کرده که در در انتخاب استانداران با نمایندگان استان همکاری می‌کند در همین راستا نمایندگان استان باید دقت کنند کسانی که در رزومه خود، سابقه اشاعه فحشا در استان را دارند، جایی در مدیریت استان نداشته باشند؛ مردم انقلابی می‌خواهند رئیس‌جمهور منتخب در برخورد و مبارزه با فساد موضع محکمی بگیرد. 

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از سخنانش به شهادت اسماعیل هنیه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری پس از شهادت اسماعیل هنیه فرمودند که انتقام گرفتن یک حق شرعی و قانونی و خونخواهی شهید هنیه وظیفه و بر عهده ماست؛ رژیم جعلی صهیونیستی در جنگ غزه تاکنون 39 هزار نفر را به شهادت رسانده و کشورهایی که ایران را به خویشتن‌داری دعوت می‌کنند، باید بدانند که در جنایت‌های این رژیم ملعون همدست هستند چرا که اگر حمایت‌های آمریکا و انگلیس نبود، امروز این رژیم متجاوز هم باقی نمی‌ماند. 

وی افزود: همه باید بدانند که تنبیه متجاوز قطعی است و با تدبیر انجام خواهد شد؛ همانطوری که قرآن می‌فرماید که از راهی که دشمنان فکر نمی‌کنند بر آن‌ها ضربه وارد خواهیم کرد. 

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از سخنانش به درخشش ورزشکاران ایرانی در المپیک پاریس اشاره کرد و گفت: در این مسابقات حدود 115 کشور شرکت کردند و ایران جایگاه خوبی به دست آورد. 

وی با اشاره به روز صنعت دفاعی یادآور شد: پیشرفت ایران در صنایع دفاعی موجب شده که در عملیات‌های وعده صادق و عین‌الاسد شاهد نقش‌آفرینی ویژه‌ای باشیم. 

 

آیت‌الله مهدوی گفت: خداوند متعال در آیه 60 سوره انفال خطاب به مسلمانان می‌فرماید که خودتان را از لحاظ نظامی تقویت کنید تا دشمنان را از تجاوز بترسانید، انتظار می‌رود نیروهای مسلح به گونه‌ای در انتقام شهید هنیه رفتار کنند تا دشمنان از رفتار خود پشیمان شود. 

امام جمعه اصفهان در خطبه‌های اول نماز جمعه به لزوم رعایت تقوای الهی اشاره کرد و گفت: خواسته‌های نفسانی بدترین آسیب برای تقوا هستند که حب دنیا یکی از این آسیب‌ها به شمار می‌رود؛ اگر کسی بتواند خود را از حب دنیا حفظ کند می‌تواند بر خواسته‌های نفس خود مؤثر باشد. 

وی افزود: افراد با تقوا از نظر حضرت علی (ع) کسانی هستند که در سختی‌ها صبور هستند و در آسانی‌ها شاکر خداوند هستند، باید توجه داشت که تقوا در قیامت تنها راه رسیدن به بهشت الهی است.

انتهای پیام/170

 

نظر شما