شناسهٔ خبر: 68216064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه زنجان:

قدردان دانشمندان صنایع دفاعی کشور باشیم

زنجان-امام جمعه زنجان گفت: باید قدردان دانشمندان صنایع دفاعی کشور باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با تاکید بر اینکه امروز باید قدردان دانشمندان صنایع دفاعی ایران اسلامی باشیم، گفت: بدون شک، دانشمندان صنایع دفاعی کشور مایه مباهات این سرزمین و ملت شریف ایران هستند.

وی با یادآوری اینکه دانشمندان صنایع دفاعی کشور از گذشته تا به امروز برای ایران اسلامی افتخارات زیادی به دست آورده‌اند، افزود: همین جایگاه رفیع نشان‌دهنده آن است که باید قدردان این دانشمندان که با توانمندی خود توانسته‌اند، زمینه فخر ایران اسلامی را در جهان فراهم کنند، باشیم.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به روز ۲۶ مرداد که مصادف با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است، اظهار کرد: این آزادگان با تحمل سختی‌ها و رنج‌های زیاد، درس آزادی به همه ما دادند، به همین خاطر بازگشت‌شان توأم با غرور و افتخار بود؛ چرا که علاوه بر ایستادگی در برابر دشمن بعثی، استقامت و میهن‌پرستی را نیز در طول دوران اسارت به منصه ظهور گذاشتند.

وی همچنین گریزی به اتفاقات امروز منطقه زد و با بیان اینکه دولت‌های آمریکا و انگلیس به هیچ وجه قابل اعتماد نبوده و این بی‌اعتمادی در طول تاریخ به اثبات رسیده است، تصریح کرد: مروری کوتاه بر تاریخ، حاکی از آن است که ایران از گذشته‌های دور تا به امروز بزرگ‌ترین ضربه را از این دولت‌ها خورده و امروز نیز همین روند تداوم دارد.

آیت‌الله خاتمی همچنین با یادآوری معرفی وزرای پیشنهادی برای تشکیل کابینه دولت چهاردهم، خاطرنشان کرد: یکی از انتظارات مردم از وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم این است که به هیچ وجه در نگرش به مسائل کشور نگاه جغرافیایی به موضوع نداشته و در سطح کلان تصمیم‌گیری کنند و از همه مهم‌تر اینکه صادق بوده و به نظام مقدس جمهوری اسلامی تدین داشته باشند.

نظر شما