شناسهٔ خبر: 68214861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه بخش مرکزی یزد تأکید کرد:

مطالبات پرستاران به سرعت پیگیری شود

یزد- امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به گلایه‌های پرستاران در هفته گذشته گفت: مطالبات پرستاران کاملاً به حق بوده و مسئولان باید حقوق و پرداختی آن‌ها را به سرعت پرداخت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در احمدآباد با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: قرآن انسان‌ها را به شرطی که در مسیر تقوا باشند هدایت می‌کند و خداوند متعال افرادی که در مسیر تقوا نیستند را هدایت نمی‌کند.

وی با اشاره به مراتب انس با قرآن اضافه کرد: حفظ، قرائت و نگاه به قرآن کریم همراه با انس با آن از جمله مراتب انس با قرآن است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان روایتی اخلاقی از امام صادق (ع) بیان کرد: زیارت و حرکت در مسیر زیارت سیدالشهدا باید با نیت پاک و سالم و با آداب خاص خود باشد، نباید با دید سفر تفریحی به مراسم اربعین نگاه کرد.

وی ضمن تبریک روز پزشک گفت: پزشکان از جمله افرادی هستند که در صورت نبود آن‌ها در جامعه، جامعه با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد. پزشکان باید با تقوا تمام تلاش خود را برای درمان بیمار به کار گیرند که این مهم در سخنان امام علی (ع) نیز بیان شده است.

پزشکان تقوا را در طبابت مدنظر قرار دهند

مدرسی با اشاره به مصادیق عدم تقوا در طبابت اظهار کرد: در تشخیص بیماری؛ کوتاهی کردن، نگاه مالی، ورود به حرفه‌ای که علم آن را نداشته باشند و عدم درمان بیمار به دلیل مشکلات مالی، زیر میزی گرفتن و اعتصاب از جمله مصادیق عدم تقوا در طبابت دانسته شده است.

امام جمعه بخش مرکز ی یزد با اشاره به گلایه‌های پرستاران یزدی در هفته گذشته گفت: مطالبات پرستاران مطالباتی کاملاً به حق بوده و مسئولان باید حقوق و پرداختی آن‌ها را به سرعت پرداخت کنند. پرستاری از جمله مشاغلی است که عدم حضور آن‌ها در کار درمان مشکل ایجاد می‌کند و ممکن است بیماری نیز یا رو به وخامت رفته و یا در کار درمان مدت زمان ایجاد شود و خسارت‌های جبران‌ناپذیری ایجاد کند.

وی ادامه داد: مسائل استانی بسیار زیاد است و متأسفانه استان یزد دسترسی کمی به وزارت‌خانه‌ها نسبت به سایر استان‌ها دارد که یکی از دلایل موفقیت استاندار فعلی یزد نیز افزایش دادن دسترسی به وزارتخانه‌ها بود.

تراز مدیریتی استاندار یزد نباید پایین‌تر از استاندار فعلی باشد

مدرسی تصریح کرد: با توجه به اذعان مسئولان و مردم، استاندار فعلی یزد بسیار خوب درخشیده و مدیریت فعلی استان ترازی را برای مدیریت رقم زده که سابقه نداشته است و مدیر آینده نباید حدنصابی پایین‌تر از این تراز داشته باشد.

وی با اشاره به درخشش ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۲۴ گفت: ورزشکاران ایرانی در المپیک باعث افتخار و سرافرازی کشور هستند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را نیز به نیکی در سطح بین‌الملل برافراشتند و این سرافرازی‌ها باعث شد تا ایران در غرب آسیا به عنوان اولین کشور با امتیاز بالا در میان سایر کشورهای این حوزه بدرخشد و این نیز وظیفه مسئولان را برای حمایت از ورزشکاران ایرانی دوچندان می‌کند.

نظر شما