شناسهٔ خبر: 68211048 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

اصرار مسئولان به شروع لیگ را نمی‌فهمم

اخباری: با چمن اصفهان نگران سلامتی بازیکنان هستم

مسئله زمین چمن ورزشگاه نقش جهان یکی از مهم‌ترین موضوعات صحبت‌های اخباری سرمربی چادرملو در آستانه بازی با سپاهان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، سعید اخباری سرمربی تیم چادرملو در اولین نشست خبری فصل لیگ برتر حاضر شد و درباره شرایط تیمش برای تقابل مقابل تیم سپاهان اصفهان اظهار داشت: از حضور در شهر اصفهان خوشحال هستم و افتخار این را داشتم که در باشگاه سپاهان مدتی فعالیت کنم. سپاهان باشگاه بسیار بزرگی بوده و کادر مدیریتی و فنی بزرگی دارد. اصلا نیاز به تعریف و تمجید من ندارد و سپاهان همیشه بزرگ است. 

ویدئو: 350167

او ادامه داد: برای تیم چادرملو که امسال اولین سالش را در لیگ برتر می‌گذراند، اولین قرعه امسال ما حضور در شهر اصفهان بود. مجموعه‌ای از بازیکنان را سعی کردیم حفظ کنیم و با جذب بازیکنان خارجی‌ مورد نظر کار را شروع کردیم. لیگی که به اصرار برای زود شروع شدنش تصمیم گرفته شد و ما هم تمکین کردیم.

سرمربی جوان تیم چادرملو اردکان درباره بازی فردا گفت: این نوید را می‌توانم بدهم که با آن چیز که از آقای مورایس و کادر فنی این تیم می‌دانم، فردا یک بازی تاکتیکی خواهید دید. بازیکنان من بزرگی خودشان را نشان داده‌اند و فردا آغاز ماجرایی برای یک ماجراجویی جدید است. از فردا با شجاعت در لیگ حاضر می‌شویم و مشکلی که برای خود من وجود دارد مشکلی است که هرگز باورم نمی‌شد. مجموعه‌ای که همیشه سرآمد بود، حالا ورزشگاه نقش جهان در شرایطی است که من را نگران وضعیت سلامتی بازیکنان می‌کند.

اخباری با اشاره به وضعیت چمن نقش جهان در بازی گذشته سپاهان مقابل شباب الاهلی امارات خاطرنشان کرد: ایرادی که به ورزشگاه ما گرفته شد، با وضعیت این ورزشگاه در تضاد است. انشالله بازی خوبی باشد و هر تیمی که حقش است به آن چیز که استحقاقش است برسد.

او در مورد فضای نقل و انتقالاتی تیمش توضیح داد: بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران آشفته است و ما واقعا سعی کردیم بازیکنان زیادی جذب کنیم اما قیمت‌ها فاجعه بود. اگر می‌خواستیم به دلاری حساب کنیم، بازیکنانی را داشتیم که ۶۰۰ هزار دلار قیمت‌شان بود. شاید تعدادی از بازیکنان لیست ما در وضعیتی بودند که تعداد زیادی هم بازی نکرده بودند ولی با قیمت ۳۰ میلیارد تومان به ما پیشنهاد شده بود. مقداری طول کشید و در بازار ایران نشد بازیکنان مدنظرمان را جذب کنیم. بازی‌های ۹۰ دقیقه‌ای خارجی‌ها را تماشا کردیم و این پروسه زمان‌بر است. وضعیت کشور به گونه‌ای است که باید بازیکنان آن را بپذیرند و وضعیت بودجه تیم هم محدود است.

2028351

وی افزود: ما ۶ بازیکن برزیلی و یک بازیکن از سوریه داریم که تنها ۳ بازیکن را همراه خودمان داریم. بقیه بازیکنان ITC ندارند اما امیدوار هستیم در ادامه لیگ از آنها استفاده کنیم.

اخباری در توضیح عدم استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در این بازی گفت: روزهایی را در فوتبال ایران داشتم که در آن روزها، چیزهایی نداشتیم که VAR واقعا چیز خاصی نیست. شاید برای بعضی از تیم‌ها این سیستم واجب‌ است و ما به تصمیم مسئولان احترام می‌گذاریم. هیچ حقی قرار نیست ضایع شود و ما تمکین می‌کنیم.

او اضافه کرد: برای تمرکز در این سطح از مسابقات شرایط خوبی داریم. ما سال گذشته با فولاد در خوزستان و با آلومینیوم در اراک بازی کردیم. روح ورزش، روح برنده بودن است و مساوی کردن و بستن بازی یعنی خیانت به کارم. همه بازی‌ها را برای برد شروع می‌کنیم و اگر چه تیم‌مان فصل اولشان است اما بازیکنان ما این وضعیت را دیده‌اند. از بازیکنان تیم من زیاد خواهید شنید و همه آنها ستاره خواهند شد. ما دوست داریم تیم‌مان ستاره باشد تا به ستاره‌ها متکی نباشیم و برای همین همه می‌خواهیم در این بازی برنده باشیم.

اخباری مجددا درباره وضعیت زمین‌های فوتبال ایران و شرایط نامساعد میزبانی برای برخی از تیم‌ها گفت: حتما متصدیان برگزاری مسابقات به بحث شروع لیگ فکر کردند که این تصمیم را گرفتند و تحلیل و بررسی آن بر عهده خودشان است. این زمین که فردا در آن بازی داریم، زمین مسابقه لیگ برتر نیست. من سواد ندارم که این موضوع را تحلیل کنم ولی نگران سلامتی بازیکنان هستم. یکی از مسئولان سازمان لیگ به ما می‌گفت که ورزشگاه نصیری چمن مناسبی ندارد ولی ما هم می‌خواهیم فردا در این ورزشگاه بازیکن ملی‌پوش بیاوریم که در اصل نباید فرقی برای بازیکن ملی‌پوش و بازیکن لیگ قائل شویم. همه بچه‌های این سرزمین هستند.

2028352

نظر شما