شناسهٔ خبر: 68209069 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اکران «زیر سایه بلوط» به یاد فتح‌الله طاهری/ جدال با طبیعت وحشی

آروین موذن زاده

فیلم نیمه بلند «زیر سایه بلوط» با حضور هنرمندان و سینماگران به نمایش در آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اکران خصوصی فیلم نیمه بلند «زیر سایه بلوط» ساخته حسین الهیاری شب گذشته ۲۴ مرداد با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی سینما و رسانه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

پس از نمایش فیلم حسین الله‌یاری کارگردان «زیر سایه بلوط» ضمن قدردانی از حضار گفت: از تک تک عواملم که این فیلم خیلی سخت را کار کردند، تشکر می‌کنم. تولید این فیلم در شرایط ایران و فیلم کوتاه برایم خیلی دشوار بود و متاسفانه برخی افراد از این کار حمایت نکردند ولی خیلی از دوستان هم حمایت کردند و این فیلم ساخته شد.

وی ادامه داد: از محمد خمیس‌آبادی بایت فیلمبرداری تشکر می‌کنم که از لحظه اول پای کار من بود. همچنین آرش صالحی که برای تولید این فیلم خیلی زحمت کشید و مصطفی نصیری که جلوه‌های ویژه بسیار سخت و درخشان این فیلم را بر عهده داشت. از علیرضا سبزواری که در نوشتن فیلمنامه خیلی به ما کمک کرد، ممنونم. همچنین از علیرضا غلاملو سپاسگزارم که در شرایط سخت فیلم کنارم بود. ممکن است اینجا افرادی را از قلم بیاندازم بنابراین از تک تک بازیگران و عوامل فیلمم بسیار تشکر می‌کنم.

الهیاری تاکید کرد: امین شعرباف واقعا در این فیلم سختی کشید، کار بسیار دشواری بود، او سه دقیقه و نیم در برف یک پیرمرد ۸۰ کیلویی را بر دوشش حمل کرد.

وی ادامه داد: چند روز پیش ساعت ۲ بعدازظهر با آقای فتح‌الله طاهری که نقش پدر را در فیلم بازی می‌کند، تماس گرفتم تا از او دعوت کنم که در اکران فیلمش حضور داشته باشد، پاسخ ندادند و متاسفانه ساعت ۴ خبر فوت ایشان را اعلام کردند. متاسفم که امشب در جمع ما حضور ندارند و نتوانستند فیلم خودشان را ببینند. امیدوارم روحشان غرق نور و آرامش باشد.

کارگردان فیلم نیمه‌بلند «زیر سایه بلوط» در پایان گفت: من در آستانه ساخت اولین فیلم بلند سینمایی‌ام هستم که به مراتب بسیار دشوارتر از این فیلم است و گام سنگینی برای من محسوب می‌شود، بنابراین نقطه نظرات شما درباره «زیر سایه بلوط» بسیار برایم ارزشمند و راهگشاست.

همچنین رضا میرکریمی پس از تماشای فیلم نیمه بلند «زیر سایه بلوط» درباره این فیلم گفت: فیلم حسین الهیاری، آمیزه غریبی از شاعرانگی در میانه جدال نفس‌گیر و خشنِ انسان با طبیعت وحشی است.

رضا میرکریمی، کمال تبریزی، عباس رافعی، کیوان کثیریان، صادق میرکریمی، هوشنگ گلمکانی، محمدرضا دلپاک، امین شعرباف، تورج الوند، اشوان، رویا جاویدنیا، سمیرا حسن پور، مونا فائزپور، بابک لطفی خواجه پاشا، علی رحیمی، صفورا خوش طینت، محمدعلی صفورا، دانیال خیری‌خواه، به‌آفرید غفاریان، امیررضا رنجبران، آیدا ماهیانی، مه‌لقا مینوش، عرفان ابراهیمی، سعید زارعی، امیرعباس پیام، رضا دلپاک، سروش چیت‌ساز، سجاد نصراللهی، پرهام غلاملو، سپاس رضایی و مرتضی علیدادی از جمله مهمانان این مراسم بودند.

نظر شما