شناسهٔ خبر: 68207628 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ژاپن با علی باقری

یوکو کامیکاوا و علی باقری، در تماسی تلفنی درباره روابط دوجانبه و مسائل مهم منطقه‌ای به‌ویژه جنایت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

یوکو کامیکاوا، وزیر امور خارجه ژاپن و علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در تماسی تلفنی درباره روابط دوجانبه و مسائل مهم منطقه‌ای به‌ویژه جنایت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه گفت‌وگو و رایزنی کردند. 

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به رفت و آمد مستمر هیات‌های دیپلماتیک میان تهران و توکیو، به ویژه حضور فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن در آیین ادای سوگند رئیس‌جمهور کشورمان، آن را نشانه‌ای از روابط دیرپا و ریشه‌دار میان دو کشور دانست.

باقری هدف قراردادن اهداف غیرنظامی شامل بمباران و تخریب مدارس، مساجد، بیمارستان‌ها و دیگر زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری و کشتار بی‌رحمانه غیرنظامیان در غزه طی بیش از ده ماه گذشته را مصداق آشکار جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی دانست که عامل اصلی این وضعیت غیرقابل تحمل، کمک‌های آمریکا و برخی دیگر کشور‌های غربی به باند جنایتکار حاکم در تل‌آویو از یک سو و سکوت و انفعال برخی دیگر از کشور‌های غربی در برابر جنایت آشکار این رژیم نژادپرست از سوی دیگر دانست.

سرپرست دستگاه دیپلماسی با انتقاد از رویکرد حمایت گرایانه غربی‌ها در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد که مانع از انجام وظیفه این شورا در برخورد مؤثر و بازدارنده با ناقض امنیت و ثبات بین‌المللی یعنی رژیم صهیونیستی شدند، تصریح کرد: تجربه نشان داده سکوت در برابر وحشیگری نظامی و امنیتی صهیونیست‌ها، این موجود شرور را گستاخ‌تر می‌کند.

وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این گفت‌وگو با ابراز نگرانی نسبت به افزایش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا، آرام سازی اوضاع و کاستن از سطح تنش‌ها را در راستای منافع همه طرف‌ها دانست.

علی باقری و یوکو کامیکاوا همچنین بر اهمیت تداوم گفت‌وگو‌های سیاسی و دیپلماتیک میان دو کشور برای پیشبرد همکاری‌های دوجانبه و ارتقای صلح و ثبات و امنیت منطقه‌ای تاکید کردند.باشگاه خبرنگاران

نظر شما