شناسهٔ خبر: 68205763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تغییر نام مدارس خیرساز غیرقانونی است

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل گفت: هرگونه تغییر نام مدارس خیرساز غیرقانونی است و در استان اردبیل جلوی آن گرفته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهزاد محمدی‌خلفلو ظهر پنج‌شنبه در نشست با جمعی از خیران مدرسه‌ساز در اردبیل اظهار داشت: با تاکید استاندار اردبیل و پیگیری‌های انجام شده مدارسی که به نام خیران احداث شده در همان اسم و نام باقی می‌مانند و هیچ کس حق تغییر نام را در این حوزه ندارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته 277 هزار متر مربع آسفالت مدارس و 120 هزار متر مربع ایزوگام و عایق رطوبتی در مدارس استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شد.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل گفت: در بحث سیستم‌های گرمایشی استاندارد نیز تلاش ما بر این است تا 950 کلاس درس را از شرایط گرمایشی بخاری و نفت‌سوز به سیستم استاندارد پکیج تبدیل کرده و 240 کلاس درس را نیز تا پایان امسال به این سیستم ایمن گرما مجهز خواهیم کرد.

محمدی‌خلفلو افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی شمال استان راه‌اندازی سیستم سرمایشی نیز برای اولین بار در این مناطق هدف‌گذاری شده تا به تناسب شرایط اقلیمی بتوانیم سیستم سرمایشی را در مدارس شمال استان راه‌اندازی کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه مسئولیت اجتماعی به دنبال جذب منابع و اعتبارات خوب از شرکت‌ها، سازمان ها، نهادها و بانک‌های عامل هستیم که در این زمینه اولین مدرسه دارالفنون در استان در قالب 30 کلاس درس به صورت مجزا دخترانه و پسرانه تا شروع سال تحصیلی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل اضافه کرد: این مدرسه با همکاری بانک پاسارگاد احداث و شامل سالن ورزشی و آمفی‌تئاتر مجهز همراه با تجهیزات آموزشی و پرورشی مناسب و مطلوب است.

محمدی‌خلفلو بیان کرد: تلاش ما بر این است تا در قالب مجتمع‌های بزرگ آموزشی مشکل کمبود فضاها را برطرف کنیم تا به تناسب نرخ رشد جمعیتی و مهاجرتی که از مناطق مختلف به شهر اردبیل و سایر شهرستان‌ها انجام می‌شود، ما بتوانیم فضای استانداردی را برای دانش‌آموزان مهیا کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: با هماهنگی نظام مهندسی بحث معماری مدارس، نما و طراحی ساختمان‌های آموزشی مورد توجه قرار گرفته تا به تناسب شرایط اقلیمی، آب و هوایی، طبیعت منطقه و سایر شرایط بتوانیم در ساخت، توسعه و رنگامیزی مدارس مناسب و شایسته عمل کنیم.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل تصریح کرد: ما از خیران سراسر کشور دعوت کردیم تا در ارتقای سرانه فضای آموزشی بسیار پایین استان اردبیل ورود پیدا کرده و به ارتقای این شرایط و سرانه مطلوب کشوری دست پیدا کنند.

محمدی‌خلفلو گفت: در بحث مولدسازی با همکاری شهرداری و اوقاف تلاش ما بر این است تا در هسته مرکزی شهر فضاهای آموزشی را تحویل شهرداری برای احداث مجتمع‌های خدماتی و پارکینگ کنیم تا به تناسب آن فضاهای آموزشی دیگری نیز احداث شود.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل افزود: تا مهرماه استخر دانش‌آموزی پارس‌آباد و چندین سالن ورزشی، آمفی تئاتر و نمازخانه را نیز در مشگین‌شهر، اردبیل و سایر شهرها تکمیل کرده و تحویل آموزش و پرورش خواهیم داد.

انتهای پیام/131/

نظر شما