شناسهٔ خبر: 68205323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

هاآرتص: اسرائیل در آستانه فروپاشی

رسانه‌ عبری نوشت اسرائیل نه تنها منزوی است بلکه احساس می‌کند تحت محاصره قرار دارد

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، رژیم صهیونیستی در پی اقدامات تروریستی اخیر خود و ترور «فؤاد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت و همچنین «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر جنبش حماس در تهران و تهدیدهای حزب‌الله لبنان و ایران برای پاسخ، در حال آماده‌باش قرار دارد.

روزنامه عبری هاآرتص با اشاره به لغو خطوط هوایی جهان به سرزمین‌های اشغالی با توجه به تشدید تنش‌ها، نوشت: «اسرائیل در گذشته بخشی از جهان بود که پروازها به مقصد آن انجام می‌شدند» اما امروز به دلیل محاصره و مشکلات ناشی از آن شرایط متفاوت شده است.

هاآرتص در ادامه نوشت: «پروازهای داخلی اکنون تقریبا غیرممکن شده و بیشتر شهرک‌نشین‌ها از ترس هرگونه حمله‌ای در داخل پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند.»

روزنامه چاپ فلسطین اشغالی اعتراف کرد که احساس محاصره در هفته گذشته با انصراف شرکت‌های هواپیمایی خارجی از فرود هواپیماهای خود در تل‌آویو تشدید شده و با انصراف هواپیمایی آلمانی «لوفت‌هانزا»، فروپاشی این «خانه کاغذی» آغاز شد.

 این رسانه خبر داد: «قیمت بلیت‌ها بسیار بالا هستند، به عنوان مثال قیمت بلیت پرواز لندن-تل‌آویو با شرکت هواپیمایی «اِل آل» ۱۴۸۷ و بلیت رفت و برگشت آن ۲۳۶۶ دلار آمریکا است، البته این قیمت‌ها در صورتی است که بلیتی پیدا شود».

به نوشته هاآرتص، مالکان شرکت‌های هواپیمایی بیشترین سود را از جنگ می‌برند، به عنوان مثال هواپیمایی «ال آل» اسرائیل که مالک آن «الی روزنبرگ» پسر «کنی روزنبرگ» میلیاردر آمریکایی است، در سه ماهه نخست سال جاری سودآورترین شرکت بود و ۸۰.۵ میلیون دلار سود خالص به دست آورد.

برچسب‌ها:

نظر شما