شناسهٔ خبر: 68200982 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

واکاوی ابعاد جنایت جدید صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین

افشاگری بزرگ رسانه صهیونیستی در مورد ارتش اسرائیل

به تازگی نشریه صهیونیستی "هارتص" در گزارشی دست به افشاگری تکان دهنده ای علیه ارتش رژیم اشغالگر قدس زده و به استفاده آن از غیرنظامیان فسلطینی نظیر زنان، کودکان و سالمندان به عنوان سپرانسانی در جنگ با مقاومت فلسطین اشاره کرده است. این گزارش با بازتاب های منطقه ای و بین المللی قابل توجهی مواجه شده و به یک رسوایی بزرگ علیه صهیونیست ها تبدیل شده است.

صاحب‌خبر - گروه بین الملل جهان نيوز: حدود 10 ماه از آغاز جنگ غزه می گذرد و در طی این مدت، رژیم اشغالگر قدس همه نوع جنایتی را علیه مردم فلسطین انجام داده است. در این راستا، جنگ غزه در نتیجه توحش صهیونیست ها به مرگبارترین جنگ قرن بیست و یکم جهان از منظر نرخ کشتار غیرنظامیان تبدیل شده و آمارهای رسمی از شهادت، مجروح و مفقود شدن بیش از 100 هزار غیرنظامی فلسطینی در قالب این جنگ حکایت دارند.

در این راستا، افشای پرونده‌ها و جلوه های مختلف جنایات صهیونیست ها علیه مردم فلسطین در جریان جنگ غزه، تقریبا به یک مساله روتین و تکراری تبدیل شده و بیش از هر زمان دیگری ماهیت واقعی صهیونیست ها را ورای تصویرسازی های خیالی و متوهمانه و تبلیغاتی از آنها، پیش چشم جهانیان قرار داده است. از این رو، به تازگی شاهد یک افشاگری تکان دهنده در مورد عملکرد ارتش اسرائیل در جبهه های جنگ غزه بوده ایم. ماجرا از این قرار است که نشریه صهیونیستی "هارتض" در گزارشی ویژه و مفصل، استفاده ارتش اسرائیل از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی در میدان های جنگ غزه را تایید کرده است.

این نشریه صهیونیستی اذعان کرده که ارتش اسرائیل اقدام به فرستادن غیرنظامیان فلسطینی به عمق تونل های جنبش حماس می کند تا اگر در این تونل ها تله ای کار گذاشته شده باشد، سربازان اسرائیلی آسیب نبینند. هارتض در گزارش خود به این مساله اشاره دارد که ارتش اسرائیل به طور کلی برای درامان ماندن از تله ها و کمین های حماس، غیرنظامیان فلسطینی را به طور سیستماتیک به مثابه سپر انسانی در جبهه های جنگ مورد استفاده قرار می دهد.


*تصویر مورد استفاده نشریه صهیونیستی "هارتص" و تشریح گسترده و مفصل استفاده صهیونیست ها از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی در میدان های جنگ غزه
 
این افشاگری در نوع خود، سیلی از انتقادات را از رژیم صهیونیستی به همراه داشته و البته که با 3 پیام محوری نیز همراه است.

یک: نابودی صهیونیست ها از درون
در طی سال ها و دهه های اخیر که از تاسیس رژیم اشغالگر قدس می گذرد، بارها و بارها افشاگری های مختلفی در مورد جنایات این رژیم و فعالیت‌های مجرمانه اش، از سوی فعالان و برخی تشکیلات بین المللی انجام شده است. با این حال، در وضعیت کنونی می بینیم که نَه یک رسانه خارجی بلکه یک نشریه صهیونیستی به صراحت از جنایتکار بودنِ رژیم اشغالگر قدس صحبت می کند و در این رابطه افشاگری انجام می دهد.

معادله ای که نشان می دهد صهیونیست ها از درون دچار شکاف و انشقاق شده اند و دیگر حتی برخی جریان ها و فعالان در اراضی اشغالی نیز توان تحمل رویه های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را ندارند. به بیان ساده تر نه فقط مردم منطقه و جهان بلکه حتی طیف هایی در فلسطین اشغالی نیز به افشاگری از عملکرد مجرمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین می پردازند. موضوعی که یک بن بست راهبردی را برای رژیم اشغالگر قدس به ذهن متبادر می کند.


*نشریه Cradle در گزارشی با اشاره به گزارش نشریه هارتض، استفاده صهیونیست ها از مردم غزه به عنوان سپر انسانی در جریان حملاتشان به نوار غزه را محکوم کرده است.
 
دو: سکوت سهمگین سازمان ها و مجامع بین المللی
افشای جزئیات تازه از جنایت جدید صهیونیست ها علیه مردم غزه و استفاده از آن ها به عنوان سپر انسانی در میدان های جنگ مذکور، در نوع خود یک رسوایی بزرگ برای سازمان ها و مجامع حقوق بشری جهان به ویژه در جهان غرب نیز است. سازمان ها و نهادهایی که دستوکار اصلی خود را حراست از حقوق بشر و به پاسخگویی واداشتنِ ناقضان آن در عرصه بین المللی معرفی می کنند اما در مواجهه با جنایات تکان دهنده صهیونیست ها علیه مردم غزه، خود را به کری و کوری می زنند.  

سکوتی که در نوع خود بایستی به مثابه همدستی با رژیم اشغالگر قدس تعبیر و در نظر گرفته شود. حال کافی است در مورد یک کشور مستقل صرفا مشتی ادعای حقوق بشری مطرح شود و غرب نیز در ایجاد شانتاژ علیه آن منافع داشته باشد، آنوقت خواهیم دید که چگونه سیلی از کارزارها و فعالیت‌های سیاسی و تبلیغاتی در جهان علیه کشور مذکور به راه خواهد افتاد. معادله ای که البته تاکنون بارها و بارها جلوه های عینی خود را به نمایش گذاشته و به طور خاص کشورمان یکی از قربانیان اصلی آن بوده است.

در این میان، نکته مهم در مورد افشاگری نشریه صهیونیستی هارتض در مورد جنایت جدید صهیونیست ها علیه مردم غزه این است که این مساله، چالش های گفتمانی جدی را نیز برای جهان غرب به واسطه حمایت های آن از صهیونیست ها ایجاد می کند. قدرت های غربی سال ها خود را به مثابه مظاهر تعهد به حقوق بشر و اصول انسانی معرفی کرده اند با این حال با عملکرد خود در قالب جنگ غزه و حمایت از جنایات صهیونیست ها علیه مردم فلسطین، به نقطه رسواییِ تمام عیار رسیده اند.
 
سه: افشای ماهیت نژادپرست صهیونیست ها
یکی از نکات قابل تامل در مقاله اخیر نشریه هارتض و افشاگری آن علیه ارتش رژیم اشغالگر قدس و استفاده ابزاری این رژیم از مردم غزه به عنوان سپر انسانی در میدان های جنگ با مقاومت فلسطین این است که نظامیان این رژیم(آنگونه که در گزارش هارتض مستند شده)، قویا معتقدند که جان آنها از جان غیرنظامیان فلسطینی اهمیت بیشتری دارد و درست به همین دلیل است که آن ها کودکان و زنان و سالمندان فلسطینی را به عنوان سپر انسانی در میدان های جنگ غزه مورد استفاده قرار می دهند.


*پایگاه خبری میدل ایست آی در گزارشی با استناد به مقاله اخیر نشریه هارتض، به استفاده ابزاری صهیونیست ها از مردم غیرنظامی غزه به عنوان سپر انسانی در میدان های جنگ غزه اشاره داشته است.
 
تاکنون مطالب و گزارش های مختلفی در مورد ماهیت نژادپرست و ضدانسانی رژیم اشغالگر قدس منتشر و مطرح شده با این حال، در تحولات و رویدادهای اینچنینی به عینه می توان این مساله را حس و درک کرد. موضوعی که یک واقعیت را فریاد می زند و آن این است که اسرائیل نه فقط برای ملت فسلطنی بلکه برای کل جامعه بشری خطرناک است و ملت فلسطین در خط مقدم نبرد علیه یکچنین موجودیتِ شیطانی قرار دارند. در عین حال، باید از محاکم قضایی بین المللی نیز پرسید که چه مدارک مستند‌تری از اذعان خودِ صهیونیست ها به جنایاتشان در جنگ غزه می خواهند تا این رژیم را محکوم کرده و رویه های جنایتکارانه اش را متوقف کنند!؟

نظر شما