شناسهٔ خبر: 68198530 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اثر انتشار داده های تورمی آمریکا بر فلز زرد/ طلای جهانی کانال عوض کرد

اقتصادنیوز: پس از انتشار داده‌های تورمی آمریکا که نشان داد شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه جولای با کاهش همراه شده، قیمت طلا کاهش یافت. با این حال، فلز زرد همچنان در نزدیکی بالاترین سطوح قیمتی خود نوسان می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، پس انتشار داده‌های اقتصادی آمریکا که نشان داد تورم در ماه جولای با کاهش همراه شده است، طلا رشد اولیه خود در روز چهارشنبه (24 مرداد) را از دست داد. با این شرایط، بانک مرکزی آمریکا همچنان در مسیر کاهش نرخ بهره در ماه آینده میلادی باقی مانده است.

به نوشته بلومبرگ، این فلز گران‌بها در روز چهارشنبه تا 0/9 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد، با این حال همچنان در نزدیکی بالاترین سطح قیمتی خود که در ماه گذشته میلادی به آن رسیده بود، باقی مانده است.

در حالیکه شاخص هسته قیمت مصرف‌کننده که هزینه‌های مواد غذایی و انرژی را لحاظ نمی‌کند، براساس یک مبنای سالانه افزایش یافت، این شاخص همچنان با کمترین سرعت از اوایل سال 2021 رشد داشته است.

رونا اوکانل، تحلیل‌گر StoneX می‌گوید: «انتظار کاهش‌ نرخ بهره توسط فدرال رزرو قبلا در بازارها وجود داشت؛ اکنون سؤال این است که میزان کاهش تا چه اندازه است.»

طلا در سال جاری میلادی با رشد 19 درصدی همراه شده و خوش‌بینی فزاینده درباره تسهیل مالی و خریدهای این فلز گران‌بها توسط بانک‌های مرکزی، زمینه‌ساز رشد بیشتر آن بوده است. نرخ‌های بهره پایین عموما برای طلا صعودی هستند. همچنین جذابیت فلز زرد به عنوان دارایی امن به وسیله تنش‌ها در خاورمیانه و جنگ اوکراین تقویت شده است.

براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 20:25 به وقت ایران در سطح 2444 دلار به ازای هر اونس بوده است. در این میان، شاخص دلار بلومبرگ با کاهش همراه شده است. قیمت‌های نقره، پلاتین و پالادیوم نیز کاهش یافته است.

نظر شما