شناسهٔ خبر: 68198408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

المپيک ميدان ارزشهاي ورزشکاران ايراني

صاحب‌خبر -
المپيک ميدان ارزشهاي ورزشکاران ايراني
خبرگزاری آریا- عبدالرسول جوادی بالاجاده در یاداشتی به المپیک میدان ارزشهای ورزشکاران ایرانی پرداخت.

به گزارش آریا از سمنان،در این یادداشت فعال رسانه ی  و اجتماعی آمده است ،کاروانی کم جمعیت،پر هیبت و شکوه به بلندای دماوند و عمق تاریخ ورزشی و با پیشینه ای بسیار قوی از نامداران،قهرمانان ، مدال آوران و المپیک یها از ایران عزیز برای اعتلای نام و اهتزار پرچم ایران در قلب اروپا
در اوج عزت و غرور ملی خاطراتی به یاد ماندنی را برجای گذاشتند و چون همیشه تابلوی ماندگار آن برگی دیگر از تاریخ ورزش ایران را زرین ساخت .

المپیک پاریس از جهاتی دارای اهمیت و ویژگیهای خاصی است جدای از موفقیت حاصل که با کسب 12 مدال (3 طلا ، 6 نقره و 3 برنز) در خاورمیانه مقام اول و در سطح آسیا مقام سوم را به دست آورده است این در صورتی است که تعداد کاروان اعزامی آن از بسیاری از کشورها کمتر و قابل مقایسه نبوده است .
جدای از موفقیت‌های ورزشی کاروان اعزامی که موجب شادی و عزت مردم ایران و برافراشته شدن پرچم ایران در بزرگترین میدان دیپلماسی ورزشی جهان که عزت و افتخاری ماندگار است آنچه که بیش از همه چشم نواز و خیره کننده بود،اخلاق مداری ورزشکاران ایرانی بوده است ارزش ماندگارتر و برجسته‌تر از مدال‌ها که زرینی بر نتایج حاصله افزوده است
اقدام انسان دوستانه و پهلوان منشی کشتی‌گیر ارزنده * میرزاده * و تیم فنی
در همراهی با کشتی‌گیر "شریعتی "برای آیین خداحافظی از کشتی صورت پذیرفت که صفحه ای زرین و رنگین در اخلاق ورزشی افزوده شد .

نحوه احترام به پرچم ورزشکار تکواندوکار و مربی به زیر پرچم ایران رفتن و عکس خویش انداز گرفتن بر وطن دوستی و عزت هر ایرانی را موجب شده است .
توجه خاص ورزشکاران کاروان اعزامی به توکل و توسل به خداوند متعال و بیان احساسات درونی و دعای خیر ایرانیها بویژه والدین و خانواده و نمایش این توسلات فضای ورزشی را دیدنی تر از همیشه کرد .

 همراهی مردم در کسب این موفقیت و همراهی در شادی و نشاط خانواده های ورزشکاران با حضور در جمع خانواده و همشهریان و برپایی جشن ملی پس از کسب مدال و امتیاز از زوایای پنهان ارزشهای ورزشی المپیک پارس بوده است .

 تاریخ سازی ورزشی بانوان ورزشکاران ایرانی و کسب مدال با رعایت پوشش اسلامی و ایرانی از برجستگی های دیگر این دوره از مسابقات المپیکی بوده است .

 غیرت و همت ایرانی در همه ورزشکاران نمادی برجسته داشته است تا جائیکه کشتی گیر با افتخار" امیرحسین زارع "در مقابل حریف تا ثانیه های پایانی با کسب 9 امتیاز جانانه کشتی گرفت و اسطوره کشتی " حسن یزدانی " با مصدومیت شدید در میدان رقابت با غیرت ایرانی رقابت کرد و تکواندوکار جوان هم ایرانی با مصدومیت دست با غیرت مثال زدنی موجب عزت و غرور شده است که هر یک از این ارزشها میدانی بزرگتر از میدان المپیک است که کمتر به چشم می‌آید.

همه این ارزشها در مقابل چشمان جهانیان به عنوان یک میراث ماندگار اخلاقی و اخلاق ورزشی نقش بسته است و ارزشی فراتر از ارزش مقام و مدال به دست آورده است که نتیجه آن شکوه و اوج فرهنگ اسلامی و ایرانی بوده است .

لیکن آنچه که قابل تأمل است آن است که مسئولان ورزشی المپیک و جهان هیچ واکنشی در مقابل این همه جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل غاصب در حمله به غزه و مدرسه تابعین و بیمارستانها نداشتند اگرچه سیاستهای دوگانه جهان و برخوردهای سیاسی دو ورزشی وجود دارد که ورزش را سیاسی نمی‌دانند از سویی یا عملکرد ----- عملاً برخوردهای دوگانه دارند چطور که روسیه که در حمله به اوکراین از المپیک محروم شد و اسرائیل غاصب با این همه جنایات و نسل‌کشی بالاخص کودک کشی در میدان ورزشی شرکت می‌کنند و هیچ پاسخی به این همه جنایت داده نمی‌شود .

انتظار بود المپیک پاریس میدانی اخلاقی در ورزش برای پاسخ به این همه جنایت رژیم اسرائیل از سوی همه کشورها بالاخص کشورهای اسلامی باشد .

 

نظر شما