شناسهٔ خبر: 68198234 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تبلیغات/

مجازات تهدید چیست ؟

صاحب‌خبر -

مجازات تهدید چیست ؟ بر طبق ماده 669 قانون مجازات اسلامی اگر شخصی شما و یا بستگان شما را تهدید به قتل + حیثیتی + ضرر مالی + جانی و هر آسیب دیگری کند مقرر به مجازات {74} ضربه شلاق ، زندان بین 1 ماه تا 1 سال محکوم خواهد شد لازم به ذکر است که شخص متخلف موظف به جبران خسارت شما نیز خواهد بود.

 

 

مجازات تهدید چیست ؟

 

هشدار : در صورت مشاهده هر نوع تهدید میتوانید سریعا مشاوره رایگان تلفنی از بهترین وکیل تبریز بگیرید.

تهدید چیست ؟ به معنای اعلام قصد انجام فعل زیان‌ بار علیه جان، مال، حیثیت یا اسرار فرد تهدید شونده یا بستگان او است.

مجازات تهدید چیست ؟ از نوع لفظی 

مجازات تهدید چیست ؟ از نوع لفظی : تهدید لفظی یکی از جرایم علیه اشخاص محسوب می‌شود که در صورت تحقق ارکان آن، مرتکب مستوجب مجازات خواهد بود. این جرم، آرامش و امنیت روانی جامعه را خدشه‌دار می‌کند و می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد. در این نوشتار، ضمن بررسی ارکان جرم تهدید لفظی، به مجازات و راه‌های پیشگیری از آن می‌پردازیم.

ارکان جرم تهدید لفظی:

  • سوء نیت عام : به معنای علم و اطلاع مرتکب به اینکه فعل او (تهدید) جرم بوده و با اراده و اختیار آن را انجام داده است.
  • سوء نیت خاص : به معنای قصد و نیت ترساندن و ایجاد بیم در فرد مقابل است.
  • تهدید : به معنای اعلام قصد انجام فعل زیان‌بار علیه جان، مال، حیثیت یا اسرار فرد تهدید شونده یا بستگان او است.
  • قابل تحقق بودن تهدید : تهدید باید به گونه‌ای باشد که مخاطب آن را جدی تلقی کند و بیم وقوع آن را داشته باشد.

مجازات تهدید چیست ؟ لفظی

مطابق ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی، هرگاه کسی دیگری را به هر نحو به قتل، ضررهای نفسی، شرفی، مالی و یا افشای سری نسبت به خود یا بستگان او نماید، اعم از این که به این واسطه تقاضای وجه، مال یا تقاضای انجام یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد، به حبس از یک ماه تا یک سال یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد، چنانچه به مشاوره رایگان فوری در این زمینه احتیاج دارید میتوانید از بهترین وکیل کرج مشاوره دریافت کنید.

نکته قابل توجه: در صورت تحقق شرایط مندرج در ماده ۷۲۷ قانون مجازات اسلامی، با گذشت شاکی خصوصی، امکان تخفیف یا عدم اجرای مجازات برای مرتکب وجود دارد.

مجازات تهدید پیامکی چیست ؟

مجازات تهدید پیامکی چیست ؟

مجازات تهدید پیامکی چیست ؟ طبق ماده ۶۴۱ هرکس به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، مرتکب به یک تا شش ماه حبس محکوم خواهد شد.

هرگاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی (همان ضرب و شتم، ضررهای جسمانی و…) یا شرفی (مواردی مانند بردن آبرو) یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید، اعم از این که به این و‌اسطه تقاضای و‌جه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه یا زندان از یک ماه تا یک سال محکوم خواهد شد،مزاحمت تلفنی هم موضوعی است که از دو طریق دادسرا به صورت شکوائیه کیفری و شرکت مخابرات قابل طرح و پیگیری می باشد.

گروه وکلای شهر وکیل در هر کجای ایران که باشید آماده مشاوره فوری و رایگان به شما عزیزان هستند .

مجازات تهدید چیست ؟ نحوه اثبات آن چگونه است ؟

نحوه اثبات تهدید پیامکی به چه صورت است ؟

اگر پیامک تهدید صراحتا اعلام شود که به راحتی میتوان علیه شخص تهدید کننده اقدام قضایی نمود اما در غیر این صورت و در صورت زن اشخاص اثبات این موضوع در دادگاه کمی دشوار است.

معمولا پیامک را نمی توان به عنوان یک دلیل قطعی پذیرفت.

و تنها می توان آن را نشانه ای بر حقانیت شاکی و صحت او، در کنار سایر عوامل همچون شهادت شهود، تحقیقات محلی، استشهادیه ها و… دانست و از طرفی می توان علم و یقین قاضی را نسبت به وقوع تهدید پیامکی به دست آورد.

یکی دیگر از راه های اثبات، استعلام از مخابرات است زیرا می توان مالکیت شماره شخص تهدید کننده را بدست آورد.

به همین دلیل طبق رای دادگاه برای مزاحمت هایی همچون تهدید یا مزاحمت پیامکی مجرم محکوم به مجازات تعزیری می شود، که شامل: شلاق، جریمه مالی، حبس می شود که بستگی به شخصیت متهم، دفعات تکرار و نوع مزاحمت دارد.

نحوه شکایت تهدید به چه صورت است ؟

سوای اینکه به مسئله مجازات تهدید چیست ؟ رسیدگی کنیم این موضوع حائز اهمیت است که نحوه شکایت چگونه است ؟ اگر موضوع تهدید شما برایتان از باب معنوی و مادی از اهمیت بالایی برخوردار است ، اولین پیشنهاد ما بهره گرفتن از کمک یک وکیل متخصص امور کیفری است ، حال این کمک میتواند :

  • مشاوره تخصصی کیفری
  • تنظیم شکواییه
  • قبول وکالت

باشد که در این صورت قطع به یقین شما را به نتیجه مطلوب میرساند ، لذا میتوانید شهر وکیل را جستجو کرده و از کمک مجرب ترین وکلای کشور در سراسر ایران بهره مند شوید.

اقدام به شکایت تهدید بدون کمک وکیل :

برای طرح شکایت علیه فردی که مرتکب توهین شده است، می توانید مراحل زیر را طی کنید:

  1. گردآوری دلایل و مستندات: اسناد و مدارکی که نشان دهنده وقوع توهین باشد، مانند پیام های متنی، فایل های صوتی و تصویری، شهادت شهود و غیره را جمع آوری کنید.
  2. مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی: با مراجعه به این دفاتر می توانید دادخواست خود را ثبت نمایید.
  3. پرداخت هزینه دادرسی: مبلغی به عنوان هزینه دادرسی باید پرداخت شود.
  4. ارجاع پرونده به دادگاه: پس از ثبت دادخواست و پرداخت هزینه، پرونده به دادگاه صالح ارجاع می شود.
  5. پیگیری پرونده: در جلسات دادگاه حضور یافته و دفاعیات خود را ارائه دهید.

توجه: طرح شکایت کیفری مستلزم داشتن دلایل و مستندات کافی است. همچنین پیگیری شکایت نیازمند صرف وقت و هزینه می باشد. بنابراین، قبل از طرح شکایت، تمامی جوانب امر را سنجیده و با یک وکیل متخصص مشورت نمایید.

 

نظر شما