شناسهٔ خبر: 68197900 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

هشدار تند آلمان و انگلیس درباره اقدامات تحریک‌آمیز بن گویر

آلمان یورش ایتمار بن‌گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کرد و خواستار توقف چنین اقدامات تحریک‌آمیزی شد.

صاحب‌خبر -

آلمان یورش وزیر صهیونیست به مسجدالاقصی را محکوم کرد

آلمان یورش ایتمار بن‌گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کرد و خواستار توقف چنین اقدامات تحریک‌آمیزی شد.

به نقل از رویترز، وزارت خارجه آلمان چهارشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما اقدامات یکجانبه‌ای را که وضعیت تاریخی اماکن مقدس بیت‌المقدس را به خطر می‌اندازد، رد می‌کنیم.

وزارت خارجه آلمان افزود: ما انتظار داریم که دولت اسرائیل چنین اقدامات تحریک‌آمیز عامدانه را متوقف کند؛ خصوصا در شرایط پرتنش فعلی در منطقه، چنین اقدامات تحریک‌آمیزی، غیرمسئولانه بوده و اوضاع امنیتی شکننده را بیش از پیش به خطر می‌اندازد.

به گزارش ایرنا، حدود یک هزار و ۴۰۰ شهرک نشین اسرائیلی به سرکردگی بن گویر روز سه‌شنبه به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس یورش بردند و به این مکان مقدس هتک حرمت کردند. شهرک نشنیان اسرائیلی همچنین در صحن مسجدالاقصی دست به حرکات و شعارهای تحریک آمیز زدند.

این یورش به مناسبت سالگرد موسوم به ویرانی «هیکل» که مورد ادعای تل آویو است، انجام شده است. رژیم اسرائیل می‌خواهد بر مسجدالاقصی سیطره یابد و آن را تخریب کند زیرا به عقیده موهوم آنها در زیر این مسجد، «هیکل» مورد ادعایی آنها قرار دارد و آنها به دنبال ساخت دوباره این هیکل به جای مسجدالاقصی هستند.

هتک حرمت به مسجدالاقصی در حالی است که اسرائیل از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) جنایات علیه نوار غزه را آغاز کرده است و تاکنون در این حملات ددمنشانه بیش از ۳۹ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۹۲ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

در این مدت کرانه باختری و قدس اشغالی نیز صحنه درگیری نظامیان اسرائیلی با فلسطینیان خشمگین بوده است که در نتیجه آن شماری از فلسطینیان بی‌دفاع به شهادت رسیده‌اند./ایرنا

انگلیس: اقدام تحریک‌آمیز و عمدی «بن گویر» را محکوم می‌کنیم

وزیر امور خارجه انگلیس امروز در واکنش به یورش صهیونیست ها به سرکردگی «ایتمار بن گویر» به مسجد الاقصی اعلام کرد: لندن به شدت حضور تحریک آمیز و عمدی بن گویر در اماکن مقدس را محکوم می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الجزیره، دیوید لامی وزیر امور خارجه انگلیس امروز چهارشنبه اقدام تحریک آمیز وزیر صهیونیست در یورش به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس در این خصوص اعلام کرد: لندن به شدت حضور تحریک آمیز و عمدی بن گویر در اماکن مقدس در بیت المقدس را محکوم می کند.

دیوید لامی پس از دیدار با همتای سعودی خود اضافه کرد: برای کاهش تنش، برقراری آتش بس در غزه و آزادی بازداشت شدگان (اسیران صهیونیست نزد حماس) تلاش خواهیم کرد.

یورش ۲ هزار صهیونیست به سرکردگی ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی با محکومیت جهانی مواجه شده است.

واکنش لبنان به تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

وزارت خارجه لبنان تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، واکنش‌های جهانی به تعرض روز گذشته صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی همچنان ادامه دارد.

در همین راستا وزارت امور خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای به این تعرض صهیونیست‌ها واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه لبنان تاکید کرد: ما یورش وزرای تندرو کابینه «اسرائیل» به محوطه مسجدالاقصی را به شدت محکوم می‌کنیم.

روز گذشته منابع فلسطینی از تعرض صدها صهیونیست به سرکردگی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «اسحاق واسرلو» یکی دیگر از وزرای کابینه این رژیم به مسجدالاقصی، تحت حمایت شدید نظامیان صهیونیست خبر دادند. منابع محلی در قدس اشغالی گزارش دادند که روز سه‌شنبه بیش از ۲ هزار شهرک‌نشین به مسجدالاقصی یورش برده‌اند و پرچم رژیم جعلی صهیونیستی را در این مکان مقدس اسلامی نصب کرده‌اند.

این اقدام صهیونیست‌ها با واکنش جهانی مواجه شده است و تاکنون چندین کشور از جمله ترکیه، عربستان سعودی، قطر، مصر، اردن، آلمان و آمریکا به آن واکنش نشان داده‌اند.

نظر شما