شناسهٔ خبر: 68196923 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

غول مرحله آخر کرمان

عصر خودرو- غرفه کرمان‌ موتور در هفتمین نمایشگاه آفرود و تجهیزات، یک محصول خاص با تجهیزات آفرودی دارد. KMC T۹ که برادر بزرگ‌تر T۸ است و موتور قوی‌تر و سطح تجهیزات بیشتری دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، کرمان موتور که تا پیش از این تولید کننده پرفروش‌ترین پیکاپ چینی بازار ایران یعنی T8 بود، حال قصد عرضه T9 را به بازار دارد.

بزرگترین خودروساز خصوصی کشور که سابقه همکاری مشترک با برند معتبر جک را در کارنامه خود دارد، در هفتمین دوره نمایشگاه آفرود خبر از آغاز شماره‌گذاری خودروی T9 داد.

کی ام سی T9 که در بازارهای جهانی با نام HUNTER نیز شناخته می‌شود، در نمایشگاه خودرو پکن سال 2020 رونمایی شد و در ماه ژانویه 2021 به بازار آمد. تا قبل از فیس لیفت که در سال 2023 انجام شد، پکیج انتخابی موتور گیربکس این خودرو متفاوت بود. قبل از فیس لیفت تنها یک گیربکس 6 سرعته دستی برای این خودرو قابل سفارش بود در حالی که در نمونه جدیدتر گیربکس 8 سرعته اتوماتیک روی این خودروی 1970 کیلوگرمی نصب شده است.

خودروی KMC T9 یا همان JAC T9 که نسل بعدی خودروی T8 است، خودرویی است که نسبت به نسل قبلی خود طراحی عضلانی‌تر و امکانات بیشتری دارد. با توجه به شرایط و فروش خوبی که KMC T8 در بازار از خود ثبت کرده است، انتظار می‌رود که KMC T9، با پیشرفت در طراحی و امکانات، میزان فروش خوبی را برای کرمان موتور به ارمغان بیاورد. کی ام سی تی9 را می‌توان بلوغ جک در طراحی و مهندسی پیکاپ دانست. این خودرو از نظر فنی کاملا از T8 قوی‌تر عمل می‌کند و طراحی آن هم با هر آنچه در دیگر پیکاپ‌های چینی دیده‌ایم، متفاوت است.

قوای محرکه
پیکاپ کی‌ام‌سی T9 به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ با سیستم پاشش سوخت مستقیم مجهز است که بیشینه توان تولیدی آن به 221 اسب بخار و گشتاور آن نیز به390 نیوتن‌متر می‌رسد. این پیشرانه منطبق با استانداردهای آلایندگی یورو5 است و می‌تواند پیکاپ کی‌ام‌سی T9 را به بیشینه سرعت 150 کیلومتر در ساعت برساند. یک جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ ترونیک، وظیفه توزیع قدرت در سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل مجهز به قفل دیفرانسیل را بر عهده دارد. در محور جلو، از سیستم تعلیق جناقی با فنر مارپیچ استفاده شده و در محور عقب، شاهد به کارگیری سیستم تعلیق یکپارچه با فنر تخت هستیم که این مدل سیستم تعلیق به جهت افزایش

ظرفیت باربری روی خودروهای کار و تجاری نصب می‌شود. البته وجود همین نوع از سیستم تعلیق سبب سواری خشک و انتقال کوبش‌های بیشتر هم می‌شود.
تمام چراغ‌های استفاده‌ شده در بخش جلو و عقب کی‌ام‌سی T9، از نوع LED هستند. آینه‌های جانبی نیز علاوه بر قابلیت تاشوندگی، از گرمکن و چراغ راهنمای LED بهره می‌برند. چراغ‌های مه‌شکن در هر دو بخش جلو و عقب هم دیده می‌شوند و چراغ‌های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل هستند. طراحی خشن و باابهت خودرو در بخش جلو و مخصوصا گلگیر و جلوپنجره بزرگ آن که فاصله بین چراغ‌های جلوی باریک و جذاب را می‌پوشاند، منجر به تقویت حس اسپرت و ویژگی‌های قدرتمند خودرو می‌شوند.

با ورود به کابین کی‌ام‌سی T9، صفحه نمایش مرکزی 10.4 اینچی و صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی 7 اینچی (با 2 حالت نمایش گرافیکی متفاوت) عناصری هستند که بیشتر به چشم می‌آیند. سانروف با قابلیت تشخیص مانع وجود دارد و علاوه بر آن، تمامی شیشه‌ها که به شکل تک‌لمسی (سافت تاچ) باز می‌شوند نیز از قابلیت تشخیص مانع بهره می‌برند. شیشه‌های جلو و عقب مجهز به گرمکن هستند و چراغ‌های جلو با استفاده از فناوری اتو لایت، به صورت اتوماتیک روشن می‌شوند و امکان تنظیم ارتفاع نور آن‌ها هم وجود دارد. در هر دو ردیف جلو و عقب، چراغ‌های مطالعه LED دیده می‌شوند. فرمان چرمی خودرو که از طراحی مدرن D-Cut بهره می‌برد، مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی است و امکان تنظیم آن در دو جهت وجود دارد. راحتی فرمان نیز در از حالت پیش‌فرض استاندارد، Sport و Comfot قابل تنظیم است. همچنین، چهار حالت رانندگی استاندارد، اکونومی، اسپرت و برفی در لیست تنظیمات خودرو دیده می‌شوند.

از دیگر تجهیزات پیکاپ کی‌ام‌سی T9  می‌توان به کامپیوتر سفری، کنسول میانی مجهز به سردکن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه دریچه‌های تهویه مخصوص سرنشینان عقب، جا عینکی، آینه وسط الکتروکرومیک برقی، گرمکن صندلی‌های جلو و شارژر بدون سیم اشاره کرد. سیستم چندرسانه‌ای و سرگرمی از اتصال بلوتوث پشتیبانی می‌کند و مجهز به 6 بلندگو و خروجی 12 ولت است. در ردیف جلو، پورت‌های USB هم دیده می‌شوند. صندلی راننده در 6 جهت به صورت برقی تنظیم می‌شود و این ویژگی برای صندلی سرنشین جلو هم وجود دارد اما با 4 جهت قابل‌تنظیم به صورت برقی. فضای داخل کابین این پیکاپ از نورپردازی با قابلیت تغییر در چند رنگ مجزا بهره می‌برد.

نظر شما