شناسهٔ خبر: 68196435 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه ایران:

طرح تحول دیجیتال از سال گذشته آغاز شده است

طرح تحول بیمه ایران از سال گذشته و در قالب برنامه ای شش محوری در بیمه ایران آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

حسینی لر ، معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه ایران در گفت و گو با روابط عمومی بیمه ایران در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با بیان مطلب، افزود: طرح تحول دیجیتال شامل شش گام در زمینه‌های زیرساخت ، مرکز داده ، شبکه و امنیت ، بهینه‌سازی فرایندها ، تحول در نظام آموزش و بودجه ریزی عملیاتی می‌باشد که از سال گذشته در بیمه ایران آغاز گردیده است.
وی افزود: برنامه ریزی انجام دادیم تا در ابتدا فرایندهای کاری به روز شوند و بهبود یابند و در مرحله بعد تحلیل و طراحی فرایندها صورت گیرد و نهایتا پیاده سازی نرم افزاری صورت گیرد.
وی با بیان این که، قبل از ورو به مرحله پیاده سازی، لازم است بهینه سازی و به روز رسانی فرایندها انجام گیرد، بیان داشت: نهایتا تحلیل و تغییر که در گام دوم دیده شده را پیاده سازی حواهیم کرد.
حسینی لر با بیان این که در گام سوم پایگاه داده‌ها یکپارچه می شوند، گفت: در گام چهارم مبحث ابزارهای هوشمند است که اکنون در بستر سامانه ایران من بخشی از عملیات بیمه‌گری در ان پیاده سازی شده و تا پایان سال تمام فرایند صدور و خسارت از طریق این سامانه خواهد بود.
معاون برنامه ریزی و نوآوری با تاکید بر این که شبکه نمایندگی بررسی و آشنایی با سامانه ایران من را در اولویت برنامه های خود جهت آشنا کردن بیمه گذاران به خدمات بر خط بیمه ایران قرار دهد، ابراز داشت: تحول دیجیتال باید به شکلی صورت گیرد که بیمه‌گذاران تغییر فرایند بیمه گری را احساس کنند و نیاز به حضور فیزیکی نداشته باشند.
حسینی لر در ارتباط با نقش و جایگاه شبکه نمایندگی در طرح تحول دیجیتال گفت: تحول دیجیتال ته تنها نقش نمایندگان را کمرنگ نمی‌کند بلکه با پیاده سازی بخش‌هایی هم چون دفتر نمایندگی دیجیتال به کاهش هزینه‌های آنان کمک خواهد کرد و قرار نیست این تغییرات اختلالی در فرایند کاری نمایندگان به وجود بیاورد.
وی ادامه داد: هدف از طرح تحول دیجیتال تسریع و سرعت بخشی به فرایندهاست و سعی بر آن است که میزان قطعی ارتباطات کاهش یابد.
حسینی لر در ارتباط با پنجره واحد و پیاده سازی آن در شعب، گفت: پنجره واحد در قالب یک طرح مجزا در بخش شعب انجام خواهد گرفت اما از سامانه ایران من نخواهد بود و در قالب دولت و کارمند ارایه می شود.
معاون برنامه ریزی و نوآوری در ارتباط با نارضایتی نمایندگان از وجود استارتاپ ها و انحصار آنان گفت: بیمه ایران در یک فضای کاملا رقابتی و پویا فعالیت می‌کند و باید تلاش کنیم رقابت سالم را گسترش دهیم و آنچه که سیاست گذاری‌های شرکت در این بخش باشد و ابلاغ گردد، قطعا ورود پیدا خواهیم کرد.
وی با اذعان به این که ایجاد فضای باز و حرکت به سمت رقابت, به افزایش سهم بیمه ایران در بازار منجر خواهد شد، گفت: در بیمه ایران شورای راهبری و کمیته خلق محصول بیمه ایجاد کردیم و به این سمت در حال حرکت می‌باشیم که خدمات بیمه‌ای و نوین در بستر فناوری اطلاعات ارایه دهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما