شناسهٔ خبر: 68195876 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آلمان خواستار پایان اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل شد

ايسنا : وزارت خارجه آلمان اقدام اخیر وزیر امنیت داخلی اسرائیل را محکوم کرد و خواستار جلوگیری از «چنین اقدامات تحریک‌کننده‌ای» شد.

صاحب‌خبر -

وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه ۲۲ مرداد، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرده است، اقدام اخیر «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «اسحاق واسرلوف» وزیر نقب و الجلیل در ورود غیرقانونی به مسجدالاقصی را محکوم کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آلمان آمده است: «دولت فدرال آلمان، حضور بن گویر و واسرلوف در مسجدالاقصی را محکوم می‌کند. ما (دولت آلمان)، با هرگونه اقدام یکجانبه علیه وضعیت تاریخی و احترام اماکن مقدس در اورشلیم (قدس) مخالف هستیم.»

خبر مرتبط
اولین واکنش عربستان به یورش شهرک‌نشینان اسرائیلی به مسجدالاقصی

وزارت خارجه عربستان یورش تعدادی از مقامات و شهرک‌نشینان اسرائیلی به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه آلمان ذکر شده است: «خواستار جلوگیری از چنین اقدامات تحریک‌کننده عامدانه‌ای از سوی دولت اسرائیل هستیم. در چنین شرایطی و با توجه به شرایط پر تنش منطقه، چنین اقداماتی، مخاطره‌آمیز و ناشی از بی مسئولیتی است و می‌تواند امنیت سراسر منطقه را به خطر بیاندازد.»

روز گذشته، فرانسه نیز با صدور بیانیه‌ای، اقدام وزیر راست افراطی رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد: «این اقدام در تضاد با وضعیت تاریخی اماکن مقدس در اورشلیم است.»

خبر مرتبط
دو کشور دیگر هم یورش بن گویر و شهرک نشینان به مسجدالاقصی را محکوم کردند

مصر و اردن به هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی شهرک‌نشینان اسرائیلی و بن گویر واکنش نشان دادند.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: «این اقدام تحریک‌آمیز جدید غیرقابل قبول است. فرانسه از دولت اسرائیل می خواهد که تمام اقدامات لازم برای اطمینان از احترام به وضعیت تاریخی اماکن مقدس در اورشلیم را  انجام دهد.»

روز سه‌شنبه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز، اقدام بن گویر را «غیرقابل قبول» توصیف کرده و گفته بود که اقدام وی «روی روند گفتگوهای آتش‌بس در غزه تاثیر مخربی گذاشته است.»

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای، ضمن ابراز مخالفت آمریکا با حضور بن گویر در مسجدالاقصی، خواستار مانع وقوع چنین اتفاقی در آینده توسط رژیم صهیونیستی شده است.

اوقاف اسلامی در قدس اعلام کرده است: بیش از ۲۰۰۰ شهرک نشین از صبح امروز (سه‌شنبه) به صورت غیرقانونی وارد مسجد الاقصی شدند. این اقدام در سالروز تخریب معبد ادعایی یهودیان انجام شد. «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم امروز به همراه شهرک نشینان به صورت غیرقانونی وارد مسجدالاقصی شد و با آن‌ها به آوازخوانی پرداخت.

در همین راستا، خطیب مسجدالاقصی از فلسطینی‌ها خواست در دفاع از این مسجد در آن تحصن کنند.

 

نظر شما