شناسهٔ خبر: 68194078 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

گزارش ویژه: همه جای دنیا لژیونر و ستاره داریم!

فوتبال ایران لژیونرهای زیادی دارد که احتمالا شما بسیاری از آنها را نمی‌شناسید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، در سراسر فوتبال جهان و در هر کشوری، شما می‌توانید ستاره‌ای با اصالتی ایرانی پیدا کنید که دور از سرزمین مادری خود در یک کشور دیگر مشغول فوتبال بازی کردن است و آن بازیکن نه تنها از چشم کادر فنی بلکه از دید بسیاری از اهالی رسانه و هواداران دور مانده است.

روز به روز تعداد بازیکنان دو تابعیتی بیشتر می‌شود و همین در پایان فصل قبل بود که دنیس اکرت، کاوه ظهیرالاسلام و دیوید استوکلر نام‌های خودشان را بر سر زبان‌ها انداختند و در اروپا هم مورد توجه برخی از تیم‌های اروپایی قرار گرفتند.

اکنون در مطلبی کامل و جامع، به سراغ بازیکنان لژیونر و دو تابعیتی فوتبال ایران خواهیم رفت تا در شروع فصل جدید فوتبال بخواهیم آنها را زیر نظر بگیریم.

ابراهیم فرحناک، مدافع میانی، 26 ساله

او که متولد شیراز است همچنان در فوتبال اروپا مشغول است. ابراهیم محصول آکادمی هانوفر بود، ولی چندان نتوانست در این تیم شرایط خوبی داشته باشد و برای همین ترجیح داد ادامه دوران حرفه‌ای خود را در سطح‌های پایین فوتبال آلمان دنبال کند. او در ژانویه به آلتگلینیک پیوست و در سطح چهارم آلمان بازی می‌کند.

عقیل کعبی، مدافع میانی، 34 ساله

مدافع سابق تیم‌های استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان، مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان، در زمستان سال گذشته به تیم کربلا در لیگ عراق اضافه شد. لازم به ذکر است او در این تیم شاگرد کارلوس اینارخوس سرمربی سابق نساجی شده!

امیر روستایی، مهاجم نوک، 27 ساله

عضو تیم زیر 17 سال پرسپولیس بود که با نظر برانکو به تیم اصلی اضافه شد. اگر چه مدتی در پیکان حضور داشت اما باز هم به صورت مقطعی تیم محبوبش برگشته بود. امیر دو سال پیش تصمیم به لژیونر شدن گرفت و اولین انتخابش الشحانیه قطر بود و پس از آن مدتی کوتاه در سیترای بحرین بازی می‌کرد، ولی برای فصل جدید دوباره به قطر بازگشته و بازیکن الوعب در دسته دوم قطر شده است.

آرش قادری، مدافع میانی، 25 ساله

انتقال او به لیگ آذربایجان یکی از انتقالات عجیب و بی‌سر و صدای فوتبال ایران بود. او که سابقه بازی در تیم‌های آلومینیوم، ذوب آهن، پیکان و تراکتور را دارد در این فصل بازیکن توران توزووف آذربایجان در لیگ این کشور خواهد بود. لازم به ذکر است او شاگرد قربان بردیف سرمربی سابق تراکتور شده است!

رضا یزدان‌دوست، مدافع میانی، 32 ساله

دفاع سابق صنعت نفت، تراکتور، پدیده و نفت مسجدسلیمان که فصل گذشته را در ازبکستان گذارند و مورد توجه تیم‌های بزرگ این لیگ قرار گرفته بود، اکنون در کویت بازی می‌کند و بازیکن تیم یرموک است.

یادگار رستمی، مهاجم، 20 ساله

او آکادمی محصول کیا بود که از این تیم راهی لهستان شد و مستقیما به پوگون لهستان پیوست. یادگار فصل قبل را به صورت قرضی در لودز بازی کرد و حالا برای فصل جدید دوباره به پوگون برمی‎‌گردد.

محمدامین دوستعلی، مهاجم مرکزی، 20 ساله

او دیگر محصول آکادمی کیا است که البته او مستقیم به تیم زیر 19 ساله پوگون رفت و حالا این فصل موفق شده تا در تیم دوم پوگون به میدان برود.

سیاوش حق‌نظری، هافبک تهاجمی، 29 ساله

بازیکنی که محصول آکادمی پرسپولیس محسوب می‌شود، پس از اینکه در تیم‌های جوانان ال ای گلکسی بازی کرد، مدتی در اوکراین و ازبکستان حضور داشت که در ژانویه به نوبهار پیوست.

امیرحسین ریوندی، دفاع چپ، 20 ساله

دیگر محصول آکادمی کیا که فصل گذشته به زسکا مسکو پیوست، فصل جدید را با پیراهن بوکژورو در لیگ دو ازبکستان آغاز خواهد کرد و پس از آن قرار است دوباره به زسکا بازگردد.

حجت حق‌وردی، مدافع میانی، 31 ساله

او مدتی است که ملیتش را به صورت رسمی تغییر داد و جدای از آن که در تیم ملی آذربایجان حضور دارد، این فصل را در نفت‌چی بازی خواهد کرد.

عیسی پلنگی، دفاع چپ، 25 ساله

عیسی در القطر توپ می‌زند و مدافع بوشهری شاغل در لیگ قطر، در تیمش جایگاه ثابتی دارد و به زودی احتمال دارد به تیم ملی قطر نیز دعوت شود.

پایا پیچکاه، هافبک مرکزی، 24 ساله

پایا پیچکاه، هافبک قائمشهری تیم بروما سوئد است که اکنون در سن 24 سالگی به تازگی مورد توجه تیم بزرگسالان سوئد نیز قرار گرفته و پس از اینکه مدتی در تیم جوانان سوئد بازی کرده بود، اکنون به نظر می‌رسد به‌زودی او مسیرش را جدا خواهد کرد.

فیصل عضدی، هافبک تهاجمی، 23 ساله

او بازیکنی است که متولد زاهدان است اما اکنون سیتیزن‌شیپ قطر است. عضدی در تیم جوانان قطر بازی کرده و به عنوان بازیکن سابق السد و آکادمی اسپایر حالا در تیم الشمال برای رسیدن به تیم ملی قطر تلاش می‌کند.

کاوه ظهیر الاسلام، مهاجم مرکزی، 22 ساله

مهاجم تیم سنت ترویدن در المپیک پاریس می‌توانست عضو تیم جوانان آمریکا باشد و با توجه به اینکه متولد کالیفرنیا نیز است، رسانه‌های آمریکایی برای دعوت از او از سرمربی این تیم انتظار داشتند. به هر ترتیب او هنوز به تیم ملی نرسیده و یک بازیکن دو تابعیتی محسوب می‌شود که حالا فصل را هم در بلژیک شروع کرده است.

دیوید استوکلر، مهاجم مرکزی، 19 ساله

بازیکنی که اصالتی تبریزی دارد و فصل گذشته آقای لیگ جوانان فوتبال ایتالیا شده، اکنون به عنوان اصلی‌ترین پدیده فصل کرمونزه در سری‌بی بازی خواهد کرد. استوکلر متولد دانمارک است، اما خانواده‌ای ایرانی دارد. او به‌تازگی مورد توجه کومو نیز قرار گرفت و هنوز فرایند انتقال او نامشخص است.

زاچ زندی، هافبک تهاجمی، 28 ساله

او این روزها در سطح دوم فوتبال آمریکا یا به اصطلاح دیگر USLC بازی‌ می‌کند و این فصل برای تیمش در 19 بازی 2 گل به ثمر رسانده اما مشهورتر از او در آمریکا خواهرش، سیدنی زندی است که در تیم زیر ۱۹ سال آمریکا به میدان رفته و آینده درخشانی دارد.

دنیل داوری، دروازه‌بان، 36 ساله

یکی از عجایب فوتبال همین است که او روزی توسط کارلوس کی‌روش در لیست جام جهانی ۲۰۱۴ همراه ملی‌پوشان کشورمان بود و حالا در مسیر پسرفت او اکنون در سطح چهارم آلمان به عنوان گلر سوم و مربی گلرهای اوبرهائوسن مشغول فعالیت است.

رایان تفضلی، مدافع میانی، 32 ساله

رایان برای حضور در تیم ملی ایران علاقه زیادی داشت و حتی نامش در حوالی انتقال به پرسپولیس و استقلال نیز شنیده می‌شد، اما مدافع کنونی ویکامب در لیگ یک انگلیس، تمام تمرکزش بر شروع فصل جدید است.

کاوه راد، مدافع میانی، 23 ساله

این مدافع آمریکایی در تیم دوم پورتلند بازی می‌کند، ولی در مدت اخیر همراه تیم اصلی هم بوده. به هر ترتیب این موضوع برای این مدافع جوان می‌تواند یک اتفاق بسیار مهم باشد.

آریا خسرو هاسگاوا، هافبک مرکزی، 35 ساله

او که پدری ایرانی و مادری ژاپنی دارد، به تازگی وارد 35 سالگی شده و در این مدت از زندگی‌اش به غیر از فصل 2015 – 2016 که در رئال زاراگوزا بازی می‌کرد، دیگر روزهای عمرش را در کشور ژاپن گذارنده و پس از بازی برای ناگویا تا کنون نزدیک به یک سال است که به تیم گیاناره توتوری در دسته سوم ژاپن پیوسته.

میلاد نژاد، هافبک میانی، ۱۹ ساله

او که دوران فوتبال پایه خود را در آکادمی هامبورگ پشت سر گذاشته، اکنون برای بازی به صورت حرفه‌ای به تیم دوم هامبورگ منتقل شده تا برای این تیم بازی کند.

دنیس اکرت، مهاجم مرکزی، ۲۷ ساله

چهره ایرانی-آلمانی که تابعیت اسپانیا را هم دارد پس از اینکه مدتی در سلتاویگو و تیم‌های لیگ آلمان بازی کرد، این فصل به یونیون سن ژیلوا پیوست و حتی تا یک قدمی قهرمانی دوباره در این کشور پیش رفت، اما این اتفاق میسر نشد. او در تیم جدیدش جایگاهی ثابت دارد و فرم خوب او باعث شده که تغییر کادر فنی هم مشکلی برای او در بلژیک ایجاد نکند.

 

آنچه دیگران می خوانند

نظر شما