شناسهٔ خبر: 68193834 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره تحولات کورسک

بر اساس تازه‌ترین بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره تحولات کورسک، اوکراین در پیشروی مضاعف ناکام مانده و دست‌کم ۲۷۰ نیروی خود را از دست داده است.

صاحب‌خبر -

بر اساس تازه‌ترین بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره تحولات کورسک، اوکراین در پیشروی مضاعف ناکام مانده و دست‌کم ۲۷۰ نیروی خود را از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور تلاش‌های واحدهای زرهی نیروهای مسلح اوکراین را برای نفوذ عمیق به شهرهای «اسکریلوکا»، «لوشینکا»، «سمنُوکا»، «آلکسیوسکی» و «کامیشنی» در منطقه کورسک خنثی کرده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه امروز (چهارشنبه) خود با اشاره به اینکه سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۶ موشک و ۱۴۷ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده‌اند، اعلام کرد نیروهای مسلح روسیه همچنان به دفع تلاش‌های اوکراین برای نفوذ مضاعف به خاک روسیه ادامه می‌دهند.

همچنین بر اساس بیانیه وزارت دفاع این کشور، ۶ حمله اوکراین به پنج شهرک در منطقه کورسک توسط نیروهای روسیه دفع شده و نیروهای مسلح اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۰ تن از سربازان و ۱۶ فروند خودروی زرهی خود را در کورسک از دست داده‌اند. همچنین ۱۸ اوکراینی اسیر شده‌اند.

چندین هزار سرباز اوکراینی سه‌شنبه گذشته به منطقه مرزی کورسک در قلمرو روسیه حمله کردند و چند روستا را تصرف کردند و سپس توسط نیروهای کمکی روسیه متوقف شدند. مهاجمان از آن زمان تاکنون تلفات سنگینی را متحمل شده‌اند.

همچنین وزارت خارجه روسیه اعلام کرد هدف اوکراین از حمله غیرمنتظره به کورسک، منحرف کردن توجه نیروهای روسیه از مناطق «دونباس»، «خارکیف» و «سومی» بوده اما کی‌یف به این هدف دست نیافته است.

مسکو همچنین با بیان اینکه حمله اوکراین به منطقه کورسک در خاک روسیه در همکاری با کشورهای ناتو انجام شده، اعلام کرد این امر اهمیت اهداف عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را تایید می‌کند.

روسیه: اقدامات اوکراین در کورسک، تروریسم است

روسیه: اقدامات اوکراین در کورسک، تروریسم است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، اقدامات صورت گرفته از سوی نیروهای مسلح اوکراین در کورسک، «تروریسم» هستند.

به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «من قاطعانه با هرگونه ارزیابی دیگری بجز ارزیابی‌هایی که حاوی اصطلاح تروریسم هستند، مخالفم.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، زاخارووا گفت، چنین شبه نظامیانی در طول سالیان متمادی با پول غربی‌ها و از ایالات متحده و انگلیس ایجاد شده‌اند و هدف غرب تحمیل شکست استراتژیک به روسیه است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین افزود: «این حمله به کورسک از سوی نیروهای مسلح اوکراین تروریستی است. حمله از سوی تروریست‌ها صورت گرفته است.»

این سخنگو همچنین ادامه داد، غرب یک دهه پیش آینده روشنی را برای اوکراین تبلیغ کرد، اما اکنون بر مهار روسیه تمرکز کرده و شکست استراتژیک آن را هدف قرار داده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت، شلیک به سوی نیروگاه اتمی زاپوریژیا و استفاده از پهپاد به مثابه ترویسم هسته‌ای است که نشان دهنده ذات و سرشت ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین است و مشخص می‌کند که او از غرب برای انجام اقدامات جنایتکارانه دستور می‌گیرد.

وی ادامه داد: «این اقدام تروریستی هسته‌ای بار دیگر نشان داد رژیم زلنسکی که به پشتوانه غرب به ماجراجویی‌های جنایتکارانه‌تر ادامه می‌دهد و تسلیحات مرگبار و حمایت مالی منظم دریافت می‌کند، چه خطری را برای کل جهان به همراه دارد.»

وزارت خارجه روسیه همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رژیم اوکراین نتوانست به هدف خود از حمله به کورسک که منحرف کردن توجه نیروهای روسی از دونباس، خارکیف و سومی است، دست یابد. حمله اوکراین به خاک روسیه در تبانی با ناتو، اهمیت اهداف عملیات نظامی ویژه ما را تایید می‌کند.»

اوایل ماه اوت، نیروهای اوکراینی از مرز روسیه عبور کرده و عملیاتی را در منطقه کورسک آغاز کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه در توضیح این حمله گفته که اوکراین یک اقدام تحریک‌آمیز دیگر در مقیاس وسیع انجام داده و به هدف‌های غیرنظامی شلیک کرده است.

 پوتین افزود: «دشمن در مناطق مرزی روسیه پاسخ مناسبی دریافت خواهد کرد.»/ایسنا

نظر شما