شناسهٔ خبر: 68192983 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

شورای تحول علوم انسانی برای روزآمدسازی نقشه جامع علمی در حوزه علوم انسانی برنامه‌ریزی کند

جلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی به ریاست دکتر سعیدرضا عاملی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه در این نشست با اشاره به روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور، بیان کرد: روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور با مرکزیت فرهنگستان علوم در حال انجام است، در مسیر بازنگری در این سند، علوم پایه و مهندسی و علوم انسانی تفکیک خواهند شد، لازم است که شورای تحول برای بازنگری در حوزه علوم انسانی برنامه ریزی داشته باشد. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر خروجی جلسات بیان کرد: خروجی جلسات مهم است، از زمانی که شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در سال 84 تشکیل شد بنده در آن عضو بودم اما مدت زیادی طول کشید تا مشخص شود که این شورا قصد دارد چه موضوعاتی را دنبال کند، اکنون در دوره تحول این شورا هستیم نیاز است که برنامه‌ها به‌صورت مشخص تدوین و برای تحقق آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد. 

خسروپناه ادامه داد: باید رشته‌های علوم انسانی کارآمد شود، اصلاح ساختارها و دانشکده‌ها و ایجاد دانشکده‌های انضمامی باید در دستور کار باشد. همچنین تولید نظریه‌های علوم انسانی مدنظر باشد و بستر تولید نظریه‌های علوم انسانی اسلامی فراهم شود. 

وی عنوان کرد: کارآمدی و اشتغال در شورای تحول، متفاوت از اشتغال دولتی است، دانش‌بنیان‌ها در علوم انسانی فعالیت می‌کنند باید بتوانیم موانع بر سر راه این‌ها را برداریم اگر اینگونه شود بسیاری از رشته‌های علوم انسانی کارآمد می‌شوند و باید اقتضائات رشته‌ها به‌صورت اختصاصی مورد توجه باشد. 

انتهای پیام/

نظر شما