شناسهٔ خبر: 68192382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی خبر داد:

کتابخانه‌های مدارس علمیه آذربایجان غربی به سامانه فراکاوش مجهز شدند

حوزه/ حجت الاسلام زینال زاده گفت: سامانه فراکاوش سامانه برخط کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه است و طلاب، اساتید و عموم علاقمندان می‌توانند از طریق این سامانه به جستجوی کتاب در تمامی کتابخانه‌های مدارس علمیه کشور بپردازند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام هادی زینال زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، با بیان اینکه تمامی کتابخانه‌های مدارس علمیه استان آذربایجان غربی به سامانه فراکاوش مجهز شده‌اند، اظهار داشت: ساماندهی کتابخانه‌های مدارس علمیه استان آذربایجان غربی یکی از اولویت‌هایی است که توسط معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه استان در سال‌های اخیر پیگیری شده است.

وی ادامه داد: کتابخانه‌هایی که از کارشناس و بودجه اختصاصی برخوردار نیستند، همیشه در معرض آسیب هستند، بنابراین با توجه به این کمبود در کنار تامین کتب کتابخانه‌ها، ساماندهی آنها نیز در دستور کار قرار گرفت و در اولین اقدام نسبت به تجهیز کتابخانه‌ها به سامانه فراکاوش اقدام گردید.

معاون پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: سامانه فراکاوش سامانه برخط کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه است و طلاب، اساتید و عموم علاقمندان می‌توانند از طریق این سامانه به جستجوی کتاب در تمامی کتابخانه‌های مدارس علمیه کشور بپردازند، این سامانه کارهایی از قبیل عضویت و امانت دهی را نیز انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: البته به دلیل قیمت بالای این سامانه تمامی کتابخانه‌های مدارس علمیه کشور از این سامانه برخوردار نیستند، ولی در استان آذربایجان غربی موفق شدیم با تامین اعتبار محلی و استانی و رایزنی‌های صورت گرفته طی دوسال اخیر، مدارس علمیه باقی مانده استان را به این سامانه مجهز نماییم.

حجت الاسلام زینال زاده خاطرنشان کرد: با این اقدام استان آذربایجان غربی جزء استان‌هایی است که این سامانه را در تمامی مدارس خود راه‌اندازی نموده و در کنار این اقدام رده‌بندی کتب کتابخانه ها نیز طی دو سال گذشته در حال انجام می‌باشد.

وی ابراز کرد: به لحاظ فنی رده بندی کتب مقدمه استفاده از سامانه فراکاوش می‌باشد و در این حوزه نیز بیش از ۷۰ درصد کار به اتمام رسیده و امیدواریم تا پایان امسال تمامی کتب کتابخانه‌های استان از طریق سامانه فراکاوش در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

انتهای خبر. /

نظر شما