شناسهٔ خبر: 68192203 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دامنه نوسان بورس هفته آینده افزایش می‌یابد

اقتصادنیوز: شورای عالی بورس تصمیم به افزایش دامنه نوسان گرفته و قرار شد هفته آینده از طریق سوی سازمان بورس اعلام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزیر اقتصاد گفت: شورای عالی بورس تصمیم به افزایش دامنه نوسان گرفته و قرار شد هفته آینده از طریق سوی سازمان بورس اعلام شود.

احسان خاندوزی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه شورای عالی بورس برای حمایت از بازار سرمایه تشکیل و قرار شد بانک‌ها با منابع خود واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق تثبیت بازار از بورس حمایت کنند.

وزیر اقتصاد با اشاره به کمک ۲۰۰۰ میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه و صندوق تثبیت گفت: سال گذشته صندوق توسعه ملی طبق یک مصوبه قانونی منابعی را باید به صندوق تثبیت واریز می‌کرد آنجا ما پیشنهاد مشارکت را دادیم و در صندوق توسعه ملی بر یونیت ‌ها سرمایه‌گذاری کرد و یونیت‌های صندوق را خریداری کرد و آخر سال که گزارش مالی که صورت‌ها بررسی کرد، افراد در صندوق توسعه ملی در صندوق ابزار خوشحالی و  رضایت کردند.

خاندوزی در پاسخ به سوال دیگر درباره ممنوعیت قانونی ورود بانک‌ها به بازار سرمایه تاکید کرد: با تایید بانک مرکزی طی کردن تشریفات ارکان بانک‌ها این اقدام قابل اجرا است و نیاز به قانون ندارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره افزایش دامنه نوسان بورس گفت: شورای عالی بورس، تصمیم به افزایش دامنه نوسان گرفته و قرار شد هفته آینده از طریق سوی سازمان بورس اعلام شود.

خاندوزی یادآور شد: چند محور در جلسه فوق‌العاده بورس مطرح شد که بخشی آن درباره پیشنهاد سازمان بورس بود که با نگاه مثبت بانک مرکزی مواجه شد. این پیشنهاد مبنی بر این است که کمک‌های به شکل قدیمی خودش در شکل حمایت ها از یونیت‌های صندوق تثبیت بازار سرمایه و صندوق توسعه بازار از طریق بانکی حمایت شویم.

وی ادامه داد: این اقدام هم برای بانک‌ها سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و هم منابع مردم در بانک‌ها از بین نمی‌رود  و هم سودآور خواهد بود. از سوی دیگر به نهادهایی تثبیتی کمک خواهد شد.

 

نظر شما