شناسهٔ خبر: 68191850 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

بسته تسلیحاتی در راه تل آویو

ایالات متحده آمریکا با فروش تسلیحات جدیدی به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی موافقت کرده است؛ اقدامی که بازتاب‌های گسترده‌ای به همراه داشته است

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، در اقدامی که بازتاب‌های گسترده‌ای به همراه داشته است، ایالات متحده آمریکا با یک بسته جدید از معاملات تسلیحاتی به ارزش بیش از 20 میلیارد دلار با رژیم صهیونیستی موافقت کرد. این معاملات شامل فروش جنگنده‌های پیشرفته F-15، موشک‌های هدایت شونده دقیق، گلوله‌های تانک و دیگر تسلیحات و تجهیزات نظامی می‌شود.
 
به گزارش پنتاگون، وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه تأیید کرد که فروش 50 فروند جنگنده F-15IA و F-15I+ به ارزش 18.8 میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی را تصویب کرده است.

انتظار می‌رود که تحویل این جنگنده‌ها از سال 2029 آغاز شود. این معامله همچنین شامل تجهیز این هواپیماها به موتورهای F110-GE-129، رادارهای پیشرفته APG-82(V)1 و سیستم‌های موقعیت‌یابی جهانی (GPS) می‌شود.

پنتاگون تاکید کرد که این توافقنامه نظامی به تقویت همکاری‌های نظامی بین ایالات متحده و رژیم صهیونیستی کمک کرده و توانایی نیروی هوایی این رژیم را در مقابله با تهدیدات حال و آینده افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، فروش 30 موشک پیشرفته از نوع “امرَم” که برای درگیری‌های هوابه‌هوا طراحی شده‌اند به ارزش 102.5 میلیون دلار و همچنین حدود 38 هزار گلوله تانک، شامل انواع انفجاری شدید، به ارزش 774 میلیون دلار به رژیم صهیونیستی تأیید شده است.

همچنین درخواست رژیم صهیونیستی برای خرید 50 هزار گلوله خمپاره انفجاری شدید با کالیبر 120 میلی‌متر به ارزش 61.1 میلیون دلار نیز مورد موافقت واشنگتن قرار گرفت. علاوه بر این، فروش خودروهای نظامی M1148A1P2 به ارزش 583 میلیون دلار که قرار است در سال 2026 تحویل داده شوند، نیز تأیید شده است. این خودروها برای مأموریت‌های حمل و نقل و پشتیبانی واحدهای رزمی متحرک استفاده خواهند شد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد که این توافق‌ها نشان‌دهنده تعهد پایدار ایالات متحده به امنیت رژیم صهیونیستی است و کمک به توسعه توانایی‌های نظامی تل‌آویو برای دفاع از خود در برابر تهدیدات منطقه‌ای ضروری است.

لازم به ذکر است که اکثر تسلیحات و جنگنده‌های مورد توافق بین سال‌های 2026 تا 2029 به رژیم صهیونیستی تحویل داده خواهند شد.

برچسب‌ها:

نظر شما