شناسهٔ خبر: 68191780 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برای رشته های بدون آزمون؛

آغاز مهلت جدید ثبت نام در پذیرش کاردانی فنی و حرفه‌ای از ۳۰ مرداد

مهلت مجدد ثبت­ نام و انتخاب رشته در برنامه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) دوره‌های کاردانی فنی و حرفه‌ای از ۳۰ مرداد آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تاریخ مجدد برای ثبت نام و انتخاب رشته در برنامه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) دوره‌های کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای (ملی مهارت) و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

متقاضیان ثبت‌نام در رشته‌هایی که پذیرش آنها در دوره‌های کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای (ملی مهارت) و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۳ صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت می‌گیرد، در صورتی که در زمان مقرر (از ۱۷ تا ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳) موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، می‌توانند برای پذیرش در این رشته‌ها از روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد تا روز جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مراجعه کنند.

متقاضیان می‌توانند پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اصلاحات مندرج در اطلاعیه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ (که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در دسترس است)، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در پذیرش مجموعه‌های ثبت‌نامی بر اساس سوابق تحصیلی اقدام کنند.

مجموعه‌های ثبت‌نامی بر اساس سوابق تحصیلی شامل: ۱۱ (الکترونیک)، ۱۵ (ساخت و تولید)، ۱۸ (صنایع فلزی)، ۱۹ (تأسیسات مکانیکی)، ۲۰ (صنایع چوب و مبلمان)، ۲۱ (چاپ)، ۲۲ (عمران) ‌، ۲۳ (معماری)، ۲۵ (صنایع شیمیایی)، ۲۶ (صنایع نساجی)، ۲۷ (متالورژی)، ۲۸ (سرامیک)، ۲۹ (معدن)، ۳۰ (علوم دریایی)، ۳۴ (امور اداری)، ۳۵ (تربیت کودک و مدیریت خانواده) ‌، ۳۷ (طراحی و دوخت پوشاک) ‌، ۳۹ (هنر)، ۴۳ (امور دامی)، ۴۸ (امور زراعی و باغی)، ۵۰ (ماشین‌های کشاورزی)، ۵۱ (صنایع غذایی)، ۵۳ (هتلداری )،۵۴ (حمل و نقل) و ۵۵ (مکاترونیک) است.

ضمناً متقاضیانی که قبلاً در پذیرش رشته‌های بدون آزمون فوق ثبت‌نام کرده‌اند، درصورت تمایل در بازۀ زمانی روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد تا روز جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ می‌توانند نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

شرایط ثبت‌نام‌:

علاقه‌مندان به تحصیل در دوره‌های کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای (ملی مهارت) و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی باید ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه، در صورتی که شرایط مذکور را دارند، به عنوان متقاضی این دوره منحصراً در یک مجموعه ثبت‌نامی و متناسب با رشته تحصیلی و کد دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون) ثبت نام کنند.

برای ثبت‌نام لازم است اقدامات زیر انجام شود:

۱- دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته از درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و مطالعه دقیق آن.

۲- آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

۳- خرید کارت اعتباری ثبت‌نام به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در پذیرش.

یادآوری ۱: متقاضیان علاقه‌مند به گزینش در رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی- غیرانتفاعی، لازم است پس از اطمینان از پذیرش مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در مجموعه ثبت‌نامی مورد تقاضا، علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۵۷۶ هزار ریال دیگر نیز برای دوره‌های مذکور به صورت اینترنتی اقدام کنند.

یادآوری ۲: با توجه به اینکه مقرر شده در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به متقاضیان ارائه شود، مبلغ ۱۰۰ هزار ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه دریافت می‌شود.

۴- ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org از سه‌شنبه ۳۰ مرداد تا جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:

به متقاضیان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته، ابتدا فرم پیش‌نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل کرده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد کنند.

راهنمای جامع نحوه تکمیل فرم در برنامه نرم‌افزاری ثبت‌نام اینترنتی موجود است و متقاضیان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به این راهنما مراجعه کنند.

دانش‌آموزان و یا فارغ‌التحصیلان شاخه تحصیلی نظری نیز مجاز به ثبت‌نام در این پذیرش هستند. این متقاضیان ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، توجه داشته باشند که فقط مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی کاردانی ناپیوسته هستند و معدل آنها در مقایسه با متقاضیان شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته‌هایی که پذیرش آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد تراز خواهد شد. نحوه تراز معدل و عنوان رشته‌های کاردانی ناپیوسته در دفترچه راهنما درج شده است.

ضمناً متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نامی و انتخاب رشته دقت کنند؛ در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبتنام با مدارک متقاضی (بخصوص معدل)؛ در صورت پذیرفته‌شدن مطابق مقررات و ضوابط با آنان رفتار خواهد شد.

نظر شما