شناسهٔ خبر: 68188833 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

مدافعان پرسپولیس به صف شدند/ دردسر شیرین گاریدو در اراک

حضور مدافعان باتجربه و امتحان پس داده در فهرست پرسپولیس با وجود جدایی چند بازیکن، این منطقه از زمین را همچنان به نقطه قوت پرسپولبیس تبدیل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، پرسپولیس باید عصر روز پنجشنبه اولین بازی خود در فصل جدید لیگ برتر را مقابل ذوب آهن در اراک برگزار کند؛ آن‌هم در حالی‌که دو تیم در شرایطی کاملاً متفاوت هستند. قرمزها چند بازیکن کلیدی و تاثیرگذار خود را از دست داده و در انتظار نفرات جایگزین هستند. ضمن این که سرخپوشان با تغییر سرمربی نیز مواجه بوده و سرمربی اسپانیایی سرخ‌ها قطعا برای رسیدن به شناخت کامل از شاگردانش و فوتبال ایران نیاز به زمان دارد.

در آن سوی میدان اما گاندوها با گذراندن یک دوره پیش‌فصل منظم به اولین بازی‌شان در لیگ بیست‌وچهارم رسیده‌اند و با حفظ سرمربی کاربلد خوب شناخت خوبی از پرسپولیس دارند.

کارلوس گاریدو در فاصله یک روز تا برگزاری دیدار با ذوب آهن به دنبال آن است تا ترکیب خود را با بهترین و آماده‌ترین نفرات راهی میدان کرده و گام اولش در فوتبال ایران را محکم بردارد. او با وجودی که میزبان است اما در ورزشگاه خارج از خانه به میدان می‌رود و به همین دلیل باید کمربند خط دفاعی اش را محکم ببندد.

به نظر می‌رسد پرسپولیس قرار است با آرایش ۴ دفاعه بازی کند و با وجودی که هنوز دفاع چپ تخصصی جذب نکرده اما گاریدو در مرکز خط دفاعی چالش شیرینی برای انتخاب نفرات ثابت دارد.

زوج کنعانی - فرجی

سرخ پوشان تهرانی در نقل‌وانتقالات، با جدایی علی نعمتی مواجه شده و به همین خاطر بلافاصله با فرشاد فرجی تمدید قرارداد کردند. مدافع مازنی متعصب پرسپولیس که فصل قبل در چند بازی به میدان رفت و عملکرد متوسطی را از خود به نمایش گذاشت، باز هم قرار شد این فصل نیز در لیست سرخ‌ها باقی بماند. فرجی که در اردوی پیش‌فصل، حضور مستمری در تمرینات و بازی‌های تدارکاتی تیم باشگاهی اش داشت، در چند بازی به عنوان زوج کنعانی زادگان راهی میدان شد. از این رو احتمال این که برای اولین بازی فصل هم در ترکیب اصلی باشد زیاد است. دلیلش هم می‌تواند شرایط بدنی و میزان آمادگی گیورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی گنجی باشد. دو مدافعی که هنوز برای رسیدن به بهترین شرایط خود به زمان بیشتری نیاز دارند. در این میان اما حسین کنعانی زادگان همان طور که انتظار می‌رفت آن قدر در این مدت برای پرسپولیس خوب کار کرده که حالا به عنوان تنها بازیکن ملی پوش ایرانی پرسپولیس، در ترکیب اصلی سرخ‌ها جایگاه ثابتی داشته باشد.

زوج کنعانی - گولسیانی

زوج آشنای خط دفاعی پرسپولیس یکی دیگر از گزینه‌های گاریدو برای رویارویی با مهاجمان سرعتی و هافبک‌های رونده ذوب آهن است. گولسیانی اگر کمی‌زودتر به تمرینات پرسپولیس ملحق می‌شد، امروز شانس بیشتری را برای حضور در ترکیب اصلی برای خود متصور می‌شد اما با توجه به حضور دیرهنگام او در تمرینات به دلیل خستگی ناشی از حضور در یورو، به نظر می‌رسد هنوز به شرایط ایده آل نزدیک نشده و تا رسیدن به روزهای اوج نیاز به زمان بیشتری دارد.

زوج کنعانی - پورعلی گنجی

تا زمانی که مرتضی پورعلی گنجی در بازی‌های ملی از ناحیه رباط مصدوم نشده بود، زوج او و کنعانی زادگان هسته مرکزی خط دفاعی پرسپولیس را در فصل گذشته تشکیل داده بودند. زوج مکملی که با عملکرد خوب خود خیال کادرفنی و هواداران پرسپولیس را تا حد زیادی راحت کرده بودند . اما مصدومیت پورعلی گنجی شرایط را کاملا عوض کرد. پورعلی گنجی پس از مصدومیت در یکی از بازی‌های ملی، تعداد زیادی از بازی‌های فصل قبل را از دست داد و برای فصل پیش رو نیز هنوز وضعیت آمادگی اش مشخص نیست. او حضور کاملی در تمرینات و مسابقات پیش فصل پرسپولیس داشته اما مدتها دوری از میدان باعث شده تا از شرایط بازی دور شود. پورعلی گنجی رفته رفته به همان شرایط خوب خود نزدیک می‌شود اما باید دید نظر گاریدو در مورد او چیست و آیا در اولین بازی از او بهره می‌برد یا نه. تردیدی وجود ندارد که در صورت آمادگی پورعلی گنجی، باز هم شاهد هنرنمایی و درخشش زوج او و حسین کنعانی زادگان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:  پرسپولیس وابسته به اورونوف نیست/ همه می‌خواهند قهرمان را شکست بدهند/ استارت قهرمانی را از بازی اول می‌زنیم

نظر شما