شناسهٔ خبر: 68184028 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام شد

ایسنا : «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار منطقه بلگورود گفت: «اوضاع در منطقه به شدت متشنج و دشوار است. تیراندازی‌های روزانه نیروهای مسلح اوکراین ادامه دارد، خانه‌ها خراب می‌شوند. غیرنظامیان کشته و زخمی می‌شوند.»

صاحب‌خبر -

فرماندار منطقه بلگورود روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که وضعیت فوق العاده در این منطقه اعلام شده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرماندار منطقه بلگورود روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: «ما از امروز در سرتاسر منطقه بلگورود تصمیم گرفته‌ایم تا وضعیت اضطراری منطقه‌ای را با هدف حمایت بیشتر از جمعیت غیرنظامی و ارائه حمایت بیشتر از قربانیان اعلام کنیم.»

وی در ادامه گفت، درخواست تجدید نظر به کمیسیون دولتی و درخواست برای اعلام وضعیت اضطراری فدرالی اعلام شده است.

خبر مرتبط
دهن کجی روسیه به آمریکا

آنگونه که موسسه خاورمیانه مدعی است، تعامل فعال روسیه با انصار الله نشان دهنده مواضع دیرینه آن در قبال جنگ داخلی یمن است.

منطقه بلگورود در حدود ۴۰ کیلومتری مرز اوکراین است. از سه‌شنبه گذشته حملات برون‌مرزی اوکراین با تلفات سنگین به منطقه «کورسک» در خاک روسیه آغاز شده است. چندین هزار سرباز اوکراینی به منطقه مرزی کورسک در قلمرو روسیه حمله کردند و چند روستا را تصرف کردند و سپس توسط نیروهای کمکی روسیه متوقف شدند. مهاجمان از آن زمان تاکنون تلفات سنگینی را متحمل شده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به عملیات اوکراینی‌ها در خاک روسیه که تلفات سنگینی بر دوش کی‌یف گذاشته است، گفت: «وضعیت در منطقه کورسک نشان می‌دهد که رژیم کی‌یف پیشنهادهای صلح مسکو و میانجی‌ها را رد می‌کند.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین وعده داد که ارزیابی از رویدادهای جاری در مناطق کورسک، بلگورود و بریانسک ارائه خواهد شد. پوتین همچنین گفت گارد ملی روسیه و اف‌اس‌بی باید از اجرای عملیات‌های ضد تروریستی در مناطق مرزی روسیه اطمینان حاصل کنند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما