شناسهٔ خبر: 68182935 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

باید پول بخش‌های دیگر هم به فوتبال بیاید

تاج: تراکتور تبریز فقط یک تیم فوتبال نیست

مهدی تاج می‌گوید تمام ارکان تبریز باید وارد میدان شوند و به تراکتور کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، در بخشی از صحبت‌های خود در مجمع سالیانه هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تمام ارکان تبریز باید به تراکتور کمک کنند، گفت: فوتبال بار خیلی از بخش‌های جامعه را یدک می‌کشد. فوتبال یعنی نشاط اجتماعی و رفع گرفتاری. همه دیده‌ایم که با یک برد همه ایران شاد می‌شود و با یک باخت، همه متاثر می‌شوند. تراکتور تبریز فقط یک تیم فوتبال نیست و یک جریان در روند توسعه تبریز است. با این شرایط همه ارکان تبریز باید به تراکتور کمک کنند و همه وارد میدان شوند. یک نفر نمی‌تواند بار را به‌طور کامل به دوش بکشد.

وی افزود: اعتقاد من این است که ایجاد یک ورزشگاه خوب یعنی تخریب یک زندان. چطور ما این همه برای پارک‌ها هزینه می‌کنیم که مردم نشاط داشته باشند و اوقات فراغت خود را بگذرانند؟ برای کل کشور هزینه می‌شود اما بهترین جا، ورزش است. وقتی شما یک ماموریت دیگر جز فوتبال انجام می‌دهی، باید پول‌های بخش‌های دیگر هم به فوتبال بیاید، نه اینکه پول خود فوتبال را هم ندهی. ما پول خود فوتبال را هم به فوتبال نمی‌دهیم. معلوم است فوتبال در کل دنیا توسط چه چیزهایی اداره می‌شود. اگر درآمدهای خود فوتبال را به فوتبال بدهید، خودش می‌تواند خودش را اداره کند.

تاج با اشاره به شرایط فوتبال تبریز گفت: گزارش‌های آقای ششگلانی نگران‌کننده است. امام جمعه گفتند یک زمانی دو زمین خاکی در محله سیلاب بود و خود من می‌رفتم فوتبال بازی می‌کردم، ولی الان نیست و زمین خاکی‌ها از بین رفته است. این زمین‌ها کارخانه بازیکن‌سازی بود و الان تعطیل شده است. زمین‌ها گران و مسکونی شده‌اند و دیگر زمینی به آن شکل نیست. ما آنجا را تعطیل کردیم و چیزی به جایش نگذاشته‌ایم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان تاکید کرد: علت همه این مشکلات، موضوع منابع و مصارف است؛ منابع کافی وجود ندارد و همانطور که گفتم خود منبع اصلی درآمد فوتبال به خودش تعلق نمی‌گیرد و جزء نادرترین کشورهایی هستیم که اینطور است، در صورتی که در همه دنیا، فوتبال را با قوانین و حقوق شناخته‌شده خودش اداره می‌کنند.

نظر شما