شناسهٔ خبر: 68182086 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

روزنامه آمریکایی مدعی شد؛ السنوار به میانجی‌ها پیام داده است در صورت توقف جنگ در غزه حاضر به مذاکره هستیم

روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد یحیی السنوار پیامی برای میانجیگران ارسال کرده و گفته است که اگر رژیم صهیونیستی در مذاکرات جدی است و توافق می‌خواهد باید فعالیت‌های نظامی در غزه را متوقف کند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا) روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد که یحیی السنوار پیامی برای میانجیگران ارسال کرده و گفته است که اگر رژیم صهیونیستی در مذاکرات جدی است و توافق می‌خواهد باید فعالیت‌های نظامی در غزه را متوقف کند.

 

در همین راستا، خبرگزاری رویترز پیش تر به نقل از یک منبع در حماس از عدم حضور نمایندگان این جنبش در مذاکرات روز پنجشنبه در دوحه خبر داد.

 

مصر، قطر و آمریکا به عنوان میانجی مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم اسرائیل به تازگی در بیانیه‌ای از رژیم اسرائیل و جنبش حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

 

جنبش حماس یکشنبه شب در بیانیه‌ای تاکید کرد که به جای آغاز مذاکرات جدیدی برای آتش‌بس در نوار غزه، مفاد مورد توافق مذاکرات قبلی اجرایی شود.

 

حماس در این بیانیه از میانجی‌ها خواست تا طرحی ارائه کنند که مبتنی بر مذاکرات قبلی باشد.

 

تاکنون مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

 

انتهای پیام/ع.غ

نظر شما