شناسهٔ خبر: 68181826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گروسی حمله پهپادی کی‌یف به این نیروگاه را رد کرد+ جزئیات

اقتصادنیوز: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای با اشاره به بازدید کارشناسان این آژانس از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا، تاکید کرد: هیچ نشانه‌ای از حمله پهپادی اوکراین به این نیروگاه مشاهده نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه گروسی آمده است: کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برج خنک‌کننده آسیب‌دیده در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا بازدید کردند و هیچ بقایایی از یک پهپاد پیدا نکردند.

این بیانیه می‌افزاید: بر اساس مشاهدات کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعید است که آغاز آتش‌سوزی در پایه برج خنک‌کننده نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا ناشی از یک حمله پهپادی بوده باشد.

در بیانیه گروسی با اشاره به اینکه در بازدید کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نیروگاه زاپروژیا نمونه‌هایی از آوار به جا مانده از آتش‌سوزی شامل پلاستیک سوخته و ذوب شده جمع‌آوری شده، تاکید شده است: بر اساس یافته‌ها و مشاهدات کارشناسان ما، هنوز نمی‌توان در مورد علت اصلی بروز آتش‌سوزی در نیروگاه زاپروژیا نتیجه‌گیری قطعی کرد اما ایمنی هسته‌ای این نیروگاه تحت تاثیر این آتش‌سوزی قرار نگرفته است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از آن بیان شد که اوکراین و روسیه بامداد دوشنبه به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در یکی از برج‌های خنک‌کننده این نیروگاه هسته‌ای تحت کنترل روسیه، یکدیگر را به دلیل بروز این آتش‌سوزی متهم کردند.

خبر مرتبط
گروسی به پزشکیان تبریک گفت/ چشم‌انتظار دیدار با شما هستم

اقتصادنیوز :رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دنبال وقوع آتش‌سوزی در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا پیش تر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی مقام‌های محلی روسیه، حمله یک پهپاد اوکراینی به یکی از برج‌های خنک‌کننده نیروگاه زاپروژیا علت شنیده شدن صدای انفجار و برخاستن دود سیاه از بخش شمالی این نیروگاه بوده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: هیچ گزارشی از سوی کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص تاثیر این حمله بر ایمنی هسته‌ای نیروگاه زاپروژیا دریافت نشده است.

به نوشته خبرگزاری تاس، مسئولان نیروگاه زاپروژیا پیش تر گزارش داده بودند که نیروهای اوکراینی با یک پهپاد انتحاری به سیستم‌های خنک‌کننده این نیروگاه حمله کرده و باعث بروز آتش‌سوزی در محوطه برج‌های خنک‌کننده این نیروگاه شده‌اند که آتش‌سوزی کنترل شده و هیچ تاثیری بر عملکرد نیروگاه نداشته است.

 

نظر شما