شناسهٔ خبر: 68181567 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

معمای کشف جسد مرد ناشناس بعد از یک ماه

کشف جسد مرد مجهول‌الهویه‌ای که حدود یک ماه از مرگ او گذشته است، تحقیقات جنایی را کلید زد.

صاحب‌خبر -
معمای کشف جسد مرد ناشناس بعد از یک ماه
کد خبر: 671117
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۳ ۲۲:۲۴:۵۱

کشف جسد مرد مجهول‌الهویه‌ای که حدود یک ماه از مرگ او گذشته است، تحقیقات جنایی را کلید زد.

به گزارش سایت جنایی، ماموران کلانتری ۱۴۶ حکیمه ساعت ۵ صبح امروز از سوی همکاران خود در مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در جریان کشف جسدی قرار گرفتند. ماموران کلانتری پس از آن به محل گزارش‌شده رفتند و با جسدی روبه‌رو شدند که در ارتفاعات شرق تهران زیر تیر چراغ برق افتاده بود.

بررسی اولیه حکایت از آن داشت که حدود یک ماه از مرگ این مرد گذشته بود. در ادامه بازپرس محسن اختیاری پس از حضور در محل، جسد مردی را دید که بخشی از بدنش توسط حیوانات خورده شده بود. به دستور بازپرس شعبه اول جنایی، جسد مرد که لباس بیرون به تن داشت مورد تفتیش قرار گرفت، اما مدارک هویتی از جیب‌هایش به‌دست نیامد و فقط تکه کاغذی پیدا شد که شماره تلفنی روی آن نوشته شده بود.

کارشناسان پزشکی قانونی سن او را حدود ۳۰ تا ۴۰ سال تخمین زدند. همچنین رهگذری که جسد را پیدا کرده بود از سوی کارآگاهان مورد تحقیق قرار گرفت و مشخص شد چیزی در مورد ماجرای منجر به مرگ مرد مجهول‌الهویه نمی‌داند یا دخالتی در آن نداشته است.

همزمان شماره تلفنی که در جیب متوفی بود مورد بررسی قرار گرفت و پس از تماس ماموران مردی جواب کارآگاهان را داد و گفت: شماره تلفن متعلق به برادرم است که خلافکار است و از حدود یک ماه پیش در زندان است.

مردی که به تماس ماموران پلیس آگاهی پاسخ داد، ادامه داد: از یک ماه قبل که برادرم زندانی شده آدم‌های مختلفی که با او در ارتباط بودند به خطش زنگ زده‌اند و من نمی‌دانم فردی که در موردش صحبت می‌کنید چه کسی است.

این یافته‌ها در حالی است که گروهی از متخصصان صحنه جرم با بررسی شواهد موجود، احتمال برق گرفتگی را جزو قوی‌ترین فرضیه‌ها می‌دانند. از این رو احتمال اینکه فرد فوت‌شده برای سرقت کابل رفته و دچار برق گرفتگی شده باشد، دور از ذهن نیست.

در حال حاضر چون علت دقیق مرگ مشخص نیست به دستور بازپرس اختیاری جسد به پزشکی قانونی فرستاده شده است تا مشخص شود قتلی رخ داده و پس از آن صحنه‌سازی انجام شده یا یک حادثه‌ منجر به فوت مرد جوان شده است.

همچنین کارآگاهان ماموریت یافتند از فرد خلافکاری که شماره‌اش در جیب متوفی بود، تحقیق کنند. در بخش دیگری از تحقیقات هم ماموران اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ ماموریت یافتند با همکاری متخصصان پزشکی قانونی هویت احتمالی متوفی را به دست آورند و برای این کار نیز از آزمایش‌های تخصصی و بررسی پرونده مجرمان سابقه‌دار هم کمک بگیرند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما