شناسهٔ خبر: 68180194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ایران: بنای حضور در گفتگوهای آتش بس غزه را نداریم

نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد: ما حضوری در گفتگوهای غیرمستقیم آتش‌بس که با میانجی‌گری مصر، قطر و آمریکا میان حماس و رژیم صورت می‌گیرد نداشتیم و بنای حضور هم نداریم.

صاحب‌خبر -

 نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد اعلام کرد که تهران قصد حضور در گفتگوهای آتش بس غزه را ندارد.

به گزارش تسنیم، نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در پاسخ به رسانه‌های‌ آمریکایی در خصوص‌ این‌که آیا ایران برای شرکت در گفتگوهای آتش‌بس، نماینده‌ای ارسال می‌کند یا خیر اظهار داشت: ما حضوری در گفتگوهای غیرمستقیم آتش‌بس که با میانجی‌گری مصر، قطر و آمریکا میان حماس و رژیم صورت می‌گیرد نداشتیم و بنای حضور هم نداریم.

در حالی که همزمان با تشدید تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه نوار غزه، اخباری درباره مذاکرات جدید برای بحث درباره آتش بس و تبادل اسرا منتشر شده است، جنبش حماس فلسطین شب گذشته با صدور بیانیه‌ای، از میانجی‌ها خواست تا طرحی که به این جنبش ارائه داده بودند را اجرا کرده و رژیم اشغالگر را هم ملزم به اجرای آن کنند.

حماس در این بیانیه اعلام کرد: از زمان آغاز تجاوزات دشمن، ما بر موفقیت تلاش‌های میانجی‌ها در مصر و قطر برای رسیدن به توافق آتش بس و پایان جنگ نسل کشی علیه ملت فلسطین تاکید داشتیم و از هر تلاشی برای توقف تجاوزات حمایت کردیم.

در این بیانیه آمده است: از میانجی‌ها می‌خواهیم تا طرحی را که برای آتش بس ارائه داده بودند و حماس هم با آن موافقت کرد را به مرحله اجرایی درآورده و رژیم اشغالگر را هم ملزم به اجرای آن کنند.

نظر شما