شناسهٔ خبر: 68179877 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

۶۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها از انتخاب رشته تحصیلی خود ناراضی اند . ۶۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها از انتخاب رشته تحصیلی خود ناراضی اند .

جاب ویژن معتبر ترین سایت کاریابی کشور طی نشست خبری امروز 23 تیر 1403 که در محل برج فناوری شریف برگزار شد گزارش انتخاب رشته را با نگاه به داده های بازار کار در سه فصل منتشر کرد.هدف اصلی از این گزارش کمک به متقاضیان انتخاب رشته کنکور برای دستیابی به شغل بهتر و هم چنین کمک به سازمانها و کارفرمایان

صاحب‌خبر -

جاب ویژن  معتبر ترین سایت کاریابی کشور طی نشست خبری امروز 23 تیر 1403 که در محل برج فناوری شریف برگزار شد گزارش انتخاب رشته را با نگاه به داده های بازار کار در سه فصل منتشر کرد.هدف اصلی از این گزارش کمک به متقاضیان انتخاب رشته کنکور برای دستیابی به شغل بهتر و هم چنین کمک به سازمانها و کارفرمایان برای پیدا کردن مناسب ترین استعدادها می باشد .

مقداد ولایی هم بنیانگذار و مدیر عامل جاب ویژن ضمن تبریک روزخبرنگار در رابطه با این گزارش گفت : از بین کاربران این پلتفرم نزدیک به 90.000سازمان احراز هویت شده اند و به صورت رسمی با جاب ویژن همکاری کردند هم چنین در یکسال اخیر نزدیک به 150.000نفر در شغل مورد نظرشان استخدام شده اند .

وی افزود: جاب ویژن به عوامل شکل دهنده رضایت تحصیلی ، بازار کار  و هم چنین مهم ترین دلایل نارضایتی از بازار کار و درآمد پرداخته است که طبق بررسی های انجام شده حدود 60% از فارغ التحصیلان از انتخاب های تحصیلی شان ناراضی هستند که به طور مشخص مهمترین دلایل نارضایتی میان فارغ التحصیلان دلایل مربوط به بازار کار است.

مقداد ولایی در ادامه تشریح کرد :نداشتن شغل مربوط به رشته تحصیلی موجب نارضایتی از تحصیل است به طوری که نارضایتی از تحصیلات دانشگاهی بین افرادی که مشاغل نامربوط با تحصیلات دارند 2.5 برابر بیشتر از سایر افراد است .

فصل دوم این گزارش به بررسی و مقایسه رشته ها و دانشگاه ها ، عوامل موثر بر رتبه بندی دانشگاه ها و وضعیت اشتغال مرتبط با رشته فارغ التحصیلان پرداخت که از لحاظ درآمدی رشته های مهندسی مکانیک ،مهندسی کامپیوتر،و مدیریت به ترتیب راضی ترین فارغ التحصیلان را دارند.

مدیر عامل جاب ویژن با اشاره به اینکه در فصل سوم این گزارش دانشگاه ها بر اساس ملاک های مختلفی بررسی و امتیاز دهی شده اند گفت : این ملاک ها شامل تاثیر دانشگاه ها بر حقوق فارغ التحصیلان ، رضایت فارغ التحصیلان ،اشتغال مرتبط با تحصیل،رتبه بندی جهانی و میانگین آخرین رتبه  قبولی در دانشگاه بودند .

طبق یافته های این فصل سه دانشگاه شریف ، امیرکبیر، ودانشگاه تهران به ترتیب  بر اساس ملاک های نام برده شده رتبه بندی شدند .

هم چنین گزارش انتخاب رشته جاب‌ویژن نشان داد که افزایش درآمد ماهانه به‌طور قابل‌توجهی بر رضایت از رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل تأثیرگذار است.و برای بسیاری از فارغ‌التحصیلان، وضعیت مالی و آینده شغلی مهم‌ترین عامل در انتخاب رشته و دانشگاه است.

 

 

 

منبع: sharghdaily-939984

نظر شما