محمد دیمهور در سی و دومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش وپرورش سراسر کشور که در سالن همایشهای بین المللی برج میلاد برگزار میشود، با اشاره به اینکه کار کارشناسی بدون اشراف به مقتضیات ناقص خواهد بود، گفت: اگر کارشناسی پشت درهای بسته انجام شود، ممکن است به نتیجه کار خسارت بزند در نتیجه، باید در این کارگروه تجربه میدانی مدیران را با بحث های نظری تلفیق کنیم.
وی در ادامه افزود: هدف ما در کارگروه این است که تجربه میدانی مدیران مناطق را با بحثهای نظری بیامیزیم و مدلی عملی برای تحول پیدا کنیم. اینکه چگونه سند تحول را از مقیاس خرد یعنی مدرسه آغاز کنیم، به بحث های اجرایی و نظری نیاز دارد.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش ادامه داد: معاونت ابتدایی با بهرهگیری از ظرفیت های داخلی و پیرامونی، منابع و امکانات را در چارچوب قوانین و سیاستهای کلان آموزش و پرورش تقسیم می کند تا زمینهها و فرصت های یادگیری را براساس برنامه درسی ملی برای بروز و ظهور استعدادهای دانش آموزان در دوره ابتدایی فراهم کند.
دیمه ور در ادامه صحبتهای خود، مهم ترین وظیفه تحول در معاونت آموزش ابتدایی را توجه به عدالت آموزشی و پرورشی و ایجاد فرصت های عادلانه و با کیفیت، با توجه به اقتضائات فرهنگی اجتماعی و اقتصادی، دانست.
وی در پایان گفت: حدود 43 هزار نفر معلم ابتدایی زیر پنج سال سابقه خدمت داریم که از این تعداد حدود 8000 نفر رشتههای مرتبط و غیر مرتبط و 28 هزار معلم نیز که در سالهای اخیر استخدام شدهاند، با رشتههای غیر مرتبط مشغول به کار هستند. این یعنی باید برای ضوابط استخدام کار ویژهای انجام دهیم.
انتهای پیام
∎