شناسهٔ خبر: 68179181 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

محمود صادقی خطاب به ظریف: کنار پزشکیان بمانید

محمود صادقی تاکید کرد:‌ ظریف در تصمیم خود برای کناره‌گیری تجدیدنظر کند و در کنار دولت باقی بماند.

صاحب‌خبر -

روزنامه هم میهن با محمود صادقی، حقوقدان و نماینده مجلس دهم گفت‌وگو کرده است.

به گزارش سلام نو به نقل از هم میهن، بخش‌های مهم اظهارات او را در ادامه می‌خوانید؛

  • با توجه به نقش تعیین‌کننده‌ای که آقای ظریف در دولت آقای روحانی در بحث برجام و به‌خصوص گشایش سیاست خارجی داشتند در حافظه تاریخی ملت ما به‌عنوان یک فرد خدمتگزار و مؤثر برای منافع ملی کشور ثبت شدند. حضور او در انتخابات و در کنار دکتر پزشکیان در تبلیغ او و جلب اعتماد مردم بسیار مؤثر و تعیین‌کننده بود. بعد از انتخابات هم زحماتی که ظریف به‌عنوان رئیس شورای راهبری برای هماهنگی میان کارگروه‌ها و کمیته‌ها کشید بسیار مؤثر بود.
  • ضروری است که برای بازگشت دوباره ظریف تلاش شود. به دلیل برخی کج‌سلیقگی‌هایی به‌ویژه در بحث استعلام و ایرادهایی که گرفته شده، این شرایط ایجاد شده است. درحالی‌که به لحاظ حقوقی و حتی با این قانون سختگیرانه هم موارد مطروحه شامل ظریف نمی‌شود. به نظر من کماکان حضور این سرمایه نمادین در کنار دکتر پزشکیان می‌تواند در مقوله اعتماد اجتماعی مؤثر باشد. به همین دلیل هم معتقدم کناره‌گیری ظریف بسیار نامطلوب بوده و آثاری منفی به دنبال دارد.
  • ظریف در تصمیم خود برای کناره‌گیری تجدیدنظر کند و در کنار دولت باقی بماند. حضور او به هر عنوانی می‌تواند باعث هم‌افزایی و تقویت کار کارشناسی این کابینه به‌ویژه در حوزه روابط بین‌الملل باشد.
  • یکی از شعارهای مهم رئیس‌جمهور در واقع گشایش این قفس بود؛ رفع تحریم‌ها و گشایش در حوزه روابط بین‌الملل. ظریف هم نماد توسعه روابط بین‌الملل و رفع تحریم است. معتقدم حضور او در کنار دولت می‌تواند نویدبخش تحقق یکی از وعده‌های مهم رئیس‌جمهور باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما