شناسهٔ خبر: 68178212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان بوشهر مطرح کرد؛

جزییات کشف عتیقه‌های ۲۰۰۰ ساله توسط پلیس استان بوشهر

بوشهر- فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با اشراف اطلاعاتی پلیس گناوه و همکاری اداره اطلاعات، باند قاچاقچیان عتیقه جات متلاشی و تعدادی اشیای تاریخی و عتیقه با قدمت بیش از ۲ هزار سال کشف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حیدر سوسنی اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان گناوه با همکاری اداره اطلاعات، از فعالیت یک باند قاچاقچی اشیا عتیقه مطلع و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: در این راستا یکی از اعضای باند که تعدادی اموال و اشیا عتیقه را پس از حفاری‌های متعدد کشف و نگهداری می‌کرد، شناسایی و مورد رصد قرار گرفت.

سردار سوسنی با بیان اینکه متهم قصد انتقال عتیقه جات به استان‌های مرکزی را داشته، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، طی چند عملیات منسجم پلیسی متهم به همراه ۲ نفر از همدستانش در شهر شیراز دستگیر و از مخفیگاه آنان تعدادی اشیا عتیقه شامل «یک رشته دستبند، ۲ قطعه صورتک انسان، کاسه و مجسمه» همه از جنس طلا کشف شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه کارشناسان اداره میراث فرهنگی قدمت این اشیا را بیش از ۲ هزار سال مربوط به دوره ایلامیان به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کردند، گفت: در این راستا سه نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

نظر شما