شناسهٔ خبر: 68177949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

خبر مهم برای ایرانیان جویای کار/به قطر سفر کنید

اقتصادنیوز: دبیر انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران (اصکابا) با تشریح جزئیات تفاهم‌نامه اعزام نیروی کار به قطر، راه‌های اطلاع از شیوه‌های اعزام نیروی کار را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمدحسن احمدپور درباره تفاهم‌نامه اعزام نیروی کار به قطر که میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دولت قطر منعقد شده است، اظهارکرد: موافقت‌نامه همکاری‌های کارگری و اجتماعی بین دولت قطر و دولت جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۹ آبان ۱۳۷۰ منعقد شد. ششمین نشست کمیته مشترک به منظور همکاری در حوزه کار به ریاست علی بن صمیخ المری، وزیر کار دولت قطر و سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کشورمان در بازه زمانی ۲ الی ۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ در شهر دوحه با حضور تعدادی از مقامات رسمی کشور قطر و همتایان ایرانی آنها و رئیس هیات مدیره اصکابا برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست طرفین به توافق رسیدند تا از طریق شرکت راه حل‌های نیروی انسانی قطر «جسور» و انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران «اصکابا» همکاری‌های لازم را با یکدیگر به منظور جذب نیروی ماهر ایرانی در قطر با همکاری دو وزارتخانه به عمل آورند.

احمدپور در ادامه اظهار کرد: به منظور شناسایی الزامات مورد نیاز برای عملیاتی کردن مصوبات ششمین نشست کمیته مشترک همکاری‌های ایران و قطر، اصکابا در نظر دارد طی دعوت‌نامه رسمی، از مدیران شرکت قطری جهت انجام مذاکرات رسمی دعوت به عمل آورد.

وی ابراز امیدواری کرد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در انجام این مهم، حمایت‌های اجرایی و مالی لازم را صورت دهد.

دبیر انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران (اصکابا) در ادامه در پاسخ به این پرسش که اقدام متقاضیان برای اعزام به خارج توسط کاریابی‌های عضو انجمن با توجه به اجباری نبودن عضویت کاریابی‌های خارجی در انجمن چه مزایایی دارد؟ گفت:با توجه به کثرت قابل توجه موسسات کاریابی بین‌المللی در کشور، قطعا توانمندی‌های همه آنها یکسان نیست. از سوی دیگر، موسساتی که اعتماد به نفس بیشتری در انجام بهتر خدمات مهاجرت کاری دارند، قطعا سایه نظارت انجمن صنفی را برای خود می‌پذیرند و از رقابت گسترده‌تر چه در عرصه کیفیت و چه درحوزه قیمت خدمات ابایی ندارند. کاریابی های عضو اصکابا، مکلف به رعایت اساسنامه و متعهد به انجام وظایف صنفی خود مطابق قانون هستند.

احمدپور افزود: از سوی دیگر در صورت بروز اختلاف بین متقاضی و موسسه کاریابی، مطابق اساسنامه انجمن و با توجه به اشراف فنی، متقاضیان می‌توانند از دانش فنی انجمن در قضاوت نسبت به صحت یا ایراد احتمالی در ارائه خدمات از سوی موسسه طرف قرارداد خود کمک بگیرند.

وی درباره نحوه اطلاع متقاضیان اشتغال در خارج از شیوه‌های اعزام نیروی کار گفت: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه اصکابا به شماره تماس ۰۲۱۴۵۳۱۹ تماس بگیرند یا با شماره‌گیری کد *۶۶۵۵*۹۹۹۹*۵# نسبت به پیش ثبت‌نام اقدام کنند.

به گفته دبیر انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی ایران (اصکابا) در خصوص کشورهای اروپایی، آمریکایی و استرالیا نیز تعداد زیادی از اعضای اصکابا مدتهاست که اعزام نیروی کار انجام می‌دهند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وبسایت اصکابا به نشانی www.scaba.ir به نشانی همه کاریابی‌های مجاز عضو انجمن دسترسی پیدا کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما