شناسهٔ خبر: 68177509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

کردستانی ها میزبان عشق و مودت حسینی هستند

سنندج_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت:مردم استان کردستان در شهر مریوان میزبان زائراتی هستند که با عشق و مودت به حسین(ع) راهی کربلا می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی بعدازظهر سه شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر در سنندج به مناسبت روز خبرنگار ضمن تشکر و قدردانی از زحمات خبرگزاری مهر در استان اظهار کرد: رسانه‌ها در انعکاس اخبار و فعالیت‌های فرهنگی استان تلاش ارزشمندی دارند.

وی با اشاره به فعالیت مؤثر خبرگزاری مهر در کردستان اعلام کرد: این خبرگزاری توانسته اخبار فرهنگی استان را بخوبی رصد و منعکس کند.

مدیرکل ارشاد اسلامی کردستان اذعان کرد: بازدید از دفاتر رسانه‌ها و دیدار با اصحاب رسانه در راستای قدردانی از زحمات آنها انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: بعد از اتمام ماه صفر جشنواره‌های مختلفی در استان خواهیم داشت.

وی بیان کرد: از جمله این جشنواره‌ها، تئاتر خیابانی بین‌المللی مریوان است که با کیفیت بالاتر و با حضور گروه‌های داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: تئاتر کردی سقز در آبان ماه، همایش مستوره اردلان در شهریور ماه، جشنواره تک پرسوناژ دهگلان و تئأتر طنز دیواندره نیز از جمله دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری این اداره‌کل محسوب می‌شود که اجرای آنها در دستور کار است.

دریایی با اشاره به برگزاری برنامه‌های ایام اربعین در کردستان بیان کرد: مثل سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی برای اربعین هم به طور تخصصی و هم هنری در مرز باشماق و سایر شهرستان‌ها برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: مهرواره خوشنویسی زیر ۲۰ سال با حضور نوجوانان همراه با خانواده در مریوان برگزار می‌شود و این امر فرصت خوبی برای ابراز و انتقال عشق و مودت و مهمان‌نوازی کردستانی‌ها است برای حاضران در مریوان که این مودت را با خود به دیار خود ببرند.

مدیرکل ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در تئاتر خیابانی مریوان هم با موضوعیت امام حسین (ع) و اربعین در مرز باشماق برنامه اجرا خواهد شد.

دریایی افزود: چمره نوازی هم به مناسبت اربعین حسینی در کامیاران برگزار خواهد شد و کنگره شعر عاشورایی هم از برنامه‌های اربعین در قروه خواهد بود.

وی تصریح کرد: تعزیه خوانی عاشورایی به طور کشوری در بیجار و در روز اربعین، همایش مدیحه سرایی و دف نوازی سقز و برنامه‌های فرهنگی و هنری و نیز برپایی موکب فرهنگ و هنر با اجرای برنامه‌های مختلف در همه شهرها که با توجه به تجارب خوب دو سال قبل در کمیته فرهنگی قطعاً امسال هم نقش آفرینی خوبی خواهیم داشت.

وی یادآور شد: در حوزه کمیته فرهنگی هنری امسال سه راهبرد جدی در بحث اربعین پیش خواهیم برد؛ ابتدا وحدت آفرینی و بحث شورآفرینی و در نهایت معرفی استان کردستان که برنامه‌های اجرایی، ناظر بر این سه موضوع و مسأله و راهبرد به طور متنوع و متکثر پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در این راستا کارگروه تولید محتوا تشکیل دادیم که پوستر و بنرهای مناسب در قالب و محتوای سه راهبرد مطرحی را طراحی و به دست زائرین برسانند.

دریایی بیان کرد: نیت و هدف از این اقدامات این است که بتوانیم کارهایی که انجام می‌دهیم مورد رضای خدا و سید الشهدا قرار گیرد.

نظر شما