شناسهٔ خبر: 68177433 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

ناران عرضه کرد؛

«بر سفره داعش» در بازار کتاب

حوزه/ کتاب «بر سفره داعش» روایتی واقعی از رویداد ترسناک مردمان کوه سنجار است که در دستان داعش اسیر شدند و مورد نسل‌کشی قرار گرفتند و زنانشان در بازار بردگان به فروش رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «بر سفره داعش» نوشته زهرا عبدالله، روایتی واقعی از رویداد ترسناک مردمان کوه سنجار است که در دستان داعش اسیر شدند و مورد نسل‌کشی قرار گرفتند و زنانشان در بازار بردگان به فروش رسیدند.

این کتاب یادآور دورانی است که جهان با وحشت شاهد به قدرت رسیدن دولت اسلامی داعش بود که موجی از وحشت و ترس را در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن به راه انداخت. ظاهراً یک شبه، این گروه افراطی بخش‌های وسیعی از قلمرو را تصرف کرد، جنایات غیرقابل توصیفی را مرتکب شد و پایه‌های امنیت جهانی را به لرزه درآورد.

شخصیت اصلی داستان دختری بیست‌ساله به نام یوفاست که در طبقه دوم جامعه ایزدی زندگی می‌کند و نویسنده یوفا را با چالش‌هایی مواجه می‌کند و خواننده را با خود همراه می‌کند.

در صبح روز ۱۴ اوت سال ۲۰۱۴، وقتی همه‌چیز به‌نظر آرام می‌رسید، صدای گلوله و تیراندازی از دور شنیده می‌شد، رفته‌رفته صدایش نزدیک‌تر می‌شد و همه را به وحشت انداخت. یوفا ترسیده بود و بعد از مرگ برادرش این دومین باری بود که پدرش را این‌گونه شکسته می‌دید. هیچ‌کس نمی‌دانست چه خبر است. مردم ترسیده بودند و نمی‌دانستند قرار است چه اتفاقی بیفته. داعشیان، مردم را آزار دادند، پیرها و مردان را به شیطان‌پرستی متهم کردند و مردان را کشتند، بچه‌ها و زنان را دستگیر کردند و در مدرسه سه‌طبقه زندانی کردند.

کتاب «بر سفره داعش» نوشته زهرا عبدالله با ترجمه مریم نادری توسط انتشارات ناران به قیمت ۱۵۰ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

نظر شما