شناسهٔ خبر: 68177376 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

در کمیسیون امنیت ملی مطرح شد

نصیرزاده: کمتر از ۱۰ درصد از توان دفاعی کشور در عملیات وعده صادق استفاده شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گفته وزیر پیشنهادی دفاع،‌ نتیجه عملیات وعده صادق ارتقای بازدارندگی ایران و تضعیف بازدارندگی رژیم صهیونیستی بود.

صاحب‌خبر -

سخنگوی  و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گفته وزیر پیشنهادی دفاع،‌ نتیجه عملیات وعده صادق ارتقای بازدارندگی ایران و تضعیف بازدارندگی رژیم صهیونیستی بود.

ابراهیم رضایی در توضیح جلسه عصر امروز سه‌شنبه( ۲۳ مردادماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که با حضور امیرسرتیپ نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، گفت: گزینه پیشنهادی وزارت دفاع برای دومین بار در جلسه کمیسیون امنیت ملی حاضر شد و برنامه‌ها و اهداف مدنظر را برای نمایندگان تشریح کرد.

وی افزود: امیر نصیرزاده در این جلسه با اشاره به موفقیت عملیات «وعده صادق» بیان کرد که در این عملیات کمتر از ۱۰ درصد توان‌ نظامی کشور به کار گرفته شد. چرا که با تعدادی از قدرت‌های غربی مواجه شدیم و نتیجه عملیات ارتقای بازدارندگی کشور و تضعیف بازدارندگی رژیم صهیونیستی بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: وزیر پیشنهادی دفاع به برنامه‌های خود درباره رسیدگی به وضعیت کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های اقتصادی منضبط و شفاف نیروهای مسلح اشاره و توضیحاتی در این باره به نمایندگان ارائه کرد.

رضایی تصریح کرد: امیر نصیرزاده تاکید داشت که باید با رصد و پایش تهدیدهای موجود، آن را به فرصت تبدیل کرد. همچنین تجهیزات جدید مبتنی بر نیاز نیروهای مسلح ساخته خواهد شد.

وی گفت: در این جلسه نمایندگان به طرح موضوعاتی همچون لزوم رسیدگی به وضعیت نیروها و بازنشستگان نیروهای مسلح و طراحی و ساخت هواپیمای مناسب مسافربری در وزارت دفاع پرداختند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره برنامه‌های وزیر دفاع گفت: تاکید مرکز پژوهش‌ها براین بود که برنامه وزیر پیشنهادی دفاع از جامع‌ترین برنامه‌ها و دارای تحلیل و راهبردهای خیلی خوب و مبتنی بر اسناد بالادستی و فرامین مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به صحبت‌های ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ایشان با تاکید بر توسعه توان دفاعی بیان داشت که انتظار می‌رود از تمام ظرفیت‌های دولت و مجلس برای تولید و قدرت استفاده شود تا روز به روز قدرت دفاعی توسعه پیدا کند. چرا که انتظار مجلس تولید قدرت، حفظ کرامت و منزلت نیروهای مسلح است و این‌که مبنای عمل وزیر جدید دفاع، برنامه هفتم باشد./ایرنا

نظر شما