شناسهٔ خبر: 68176744 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

سرپرست وزارت خارجه در مراسم بزرگداشت شهید اسماعیل هنیه:

علی باقری: انتخاب سنوار یعنی پیروزی مقاومت

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: مقاومت و انقلاب با خون‌های پاک ریشه‌دار و مستحکم تر می‌شود و ابعاد آن گسترش پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) علی باقری سرپرست امور خارجه در مراسم بزرگداشت شهید اسماعیل هنیه رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  که امروز در محل وزارت خارجه برگزار شد گفت: از دست دادن شهید اسماعیل هنیه خسارت بزرگی است، ولی خون پاک این شهید موجب شده که رسالت و آرمان مقاومت اسلامی محکم‌تر و ریشه‌دارتر شود.

 

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین با مشکارکت غرب گفت: رژِم صهیونیستی از زمان تاسیس از هیچ جنایتی در حق ملت فلسطین مضایقه نکرده است و متاسفانه تمدن غرب با تمام ادعاها و توان خود به حمایت و پشتیبانی از این رژیم پرداخته و آن چه که آنها با حمایت از این رژیم انجام می‌دهند مقابله با هویت انسانی است.

 

باقری تاکید کرد: رژیم صهیونیستی موجودیت مستقلی نیست، یک غده سرطانی است که امتداد سیاست‌ها و برنامه‌های غربی‌ها به سرکردگی آمریکا در منطقه است.

 

سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی در منطقه برای غربی‌ها یک اصل و مبنا است و دیگر سیاست‌های آنها نیز بر همین مبنا است.

 

باقری با بیان اینکه اتفاقات ۱۰ ماه گذشته در غزه، حوادث و تجربه بسیار تاسف برانگیزی برای بشریت بود، گفت: صهیونیست‌ها در غزه هیچ هدف نظامی را تعقیب نمی‌کردند در حالی که پیچیده‌ترین سلاح‌های نظامی از طریق آمریکایی‌ها در اختیار آنها قرار داده شده بود. آنها در این ۱۰ ماه به کشتار وسیع غیر نظامی‌ها پرداختند در حالی که دنیای غرب حامی و پشتیبان آنها بود.

 

وی افزود: مقاومت سربلند است و این تجربه تاریخ انقلاب است که مقاومت با انقلاب بارورتر و ریشه دار تر و مستحکم تر میشود و اضلاع اون گسترش ییشتری پیدا میکند.

 

باقری از دست دادن شهید هنیه را  غم بزرگی معرفی کرد و افزود: خون این شهید، رسالت و آرمان بلند و بزرگ فلسطین را هم در فلسطین و هم در جهان مستحکم تر وبارورتر می کند.

 

 

انتهای پیام/ی.ح /20

نظر شما