شناسهٔ خبر: 68175621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جزئیاتی از خدمات‌دهی راه‌آهن اهواز-خرمشهر به زائران اربعین

مدیرکل راه‌آهن جنوب از اجرای ۱۰ طرح در محور اهواز - خرمشهر با هزینه ای بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرمشهر، غلامحسین ولدی در نشست خبری که در ایستگاه راه‌آهن خرمشهر انجام شد، با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای اربعین در محور ریلی اهواز -خرمشهر، اظهار کرد: برای تسهیل در شرایط اقامه نماز در این محور، در ایستگاه حسینیه سرویس‌های بهداشتی و بازسازی نمازخانه و در ایستگاه حمید نیز شرایط لازم برای اقامه نماز زوار فراهم شده است.

وی هدف از تعریف این پروژه‌ها را ارتقای ایمنی، افزایش سرعت و کاهش زمان سیر قطار عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه حجم تقاضای سفر در این محور همزمان با اربعین حسینی بسیار زیاد است، بنابراین تاثیر این اقدامات بیشتر دیده خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن جنوب از دو برابر شدن طول سکوی ایستگاه خرمشهر خبر داد و گفت: این کار با هدف امکان سوار و پیاده شدن زائران توسط دو ریل باس انجام شده است.

به گفته‌ی وی، همچنین برای تقویت سیستم سرمایشی ایستگاه خرمشهر اقدام و محوطه‌سازی ایستگاه نیز انجام شد.

ولدی با بیان اینکه نصب سایبان در ایستگاه شلمچه، برای استراحت مسافران انجام شده است، افزود: براساس دستور مدیرعامل راه‌آهن دو دستگاه ریل باس با ظرفیت بیش از 600 نفر، رایگان و به صورت شبانه‌روزی خدمت‌رسانی خواهند کرد. البته برای نظم‌دهی، ساعات حرکت ریل باس مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل راه‌آهن جنوب با بیان اینکه برای امکان استراحت مسافران در شلمچه موکب برپا خواهد شد، اظهار کرد: برای محوطه‌سازی ایستگاه خرمشهر حدود 11 میلیارد تومان اعتبار داده شد و در مرحله فرآیند برگزاری مناقصه هستیم.

ولدی درخصوص آخرین وضعیت راه‌آهن شلمچه - بصره نیز گفت: در این زمینه توافقات راه‌آهن جمهوری اسلامی با کشور عراق انجام شده است و 3 کیلومتر از ورودی شلمچه به سمت عراق مین‌روبی شده است.

انتهای پیام/735

برچسب‌ها:

نظر شما