شناسهٔ خبر: 68175065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تنش آبی استان البرز کاهش یافت

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز از کاهش تنش آبی در پی اقدامات انجام شده در یکسال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حمیدرضا نامداری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات موسسه علمی کاربردی آب و برق وزارت نیرو در مهرشهر کرج برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته تنش آبی زیاد داشته‌ایم  و امسال به واسطه کارهایی که در این حوزه انجام شد،  95 درصد این مشکلات برطرف شده است.

وی با بیان اینکه طی 18 ماه گذشته خبرنگاران در رسانه‌های خود از وضعیت تنش آبی در فردیس، محمدشهر، کرج و شهر جدید مهستان و ... خبر تولید کردند، افزود: امسال به واسطه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بیش از 95 درصد این مشکلات برطرف شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با بیان اینکه اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع، تعادل‌بخشی به شبکه و راه‌اندازی مرکز پایش و کنترل تاسیسات آب انجام شده است، گفت: ظرفیت تصفیه‌خانه شماره 3 حدود  380 لیتر بر ثانیه بود که در ایّام پیک باید 570 لیتر بر ثانیه آب را تصفیه می‌کرد که اکنون این میزان در زمان پیک به یک هزار و 150 لیتر بر ثانیه  رسیده است.

نامداری با اشاره به اینکه قابلیت این را داریم که سهم تخصیصی استان را به 110 میلیون مترمکعب در سال برسانیم و در اختیار مردم قرار دهیم، افزود: ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه‌های شماره 1 و 2 کرج و آبگیری از تصفیه‌خانه شهر مهستان را از دیگر اقدامات این شرکت است.

 وی با اشاره به اینکه ظرفیت تصفیه‌خانه آب شماره 1 کرج حدود 165 لیتر بر ثانیه بود که با احداث یک تصفیه خانه با تکنولوژی روز، 100 لیتر بر ثانیه به ظرفیت آن افزوده شده است، بیان کرد: 1000 لیتر بر ثانیه امکان انتقال آب به مهرشهر و  پایین اتوبان را انجام داده‌ایم.

برگزاری جشنواره ملی "آب و رسانه"

مهدی بختی مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل آب‌وفاضلاب کشور در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات موسسه علمی و کاربردی آب و برق وزارت نیرو در کرج برگزار شد، اظهار داشت: در شرایطی هستیم که چهارمین سال تنش آبی را پشت سر می‌گذاریم و پهنه البرز بحرانی‌ترین وضعیت را دارد.

وی افزود: درکنار تمام فعّالیت‌ها، شرکت آبفا و مدیریت کلان کشور در خصوص  نیازمند همیاری و دست به دست دادن تمام افراد حقیقی و حقوقی است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل آبفا کشور عنوان کرد: مردم باید کمک کنند تا در مصرف بهینه آب صرفه جویی شود و مفهوم صرفه‌جویی آب که همان تاب‌آوری است باید برای مردم در جامعه الگو شود.

بختی با بیان اینکه زمانی که مردم با ما همراه می‌شوند از بستر اطلاع‌رسانی به کمک رسانه‌ها اطلاع و آگاهی پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: هر آبی را نمی‌توانیم برای شرب استفاده کنیم و باید پارامترهای لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه تامین و توزیع آب شرب برای شهروندان مستلزم وقت و هزینه است، گفت: همکاران حوزه آب به صورت 24 ساعته برای تامین آب شرب شهروندان در حال  تلاش هستند و لحظه‌ای برای تامین استفاده از آب درنگ نمی‌کنند.

مدیرکل روابط عمومی آبفا با توجه به اینکه درآمد شرکت‌های ما از فروش آب است، عنوان کرد: اساساً در روابط عمومی آب و فاضلاب کمبود و کاستی‌هایی داریم که سعی در کیفی‌سازی آن داریم.

بختی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی "آب و رسانه" عنوان کرد: این جشنواره در رشته‌های مختلفی مانند  خبر، گزارش، یادداشت، تیتر، عکس و کاریکاتور برگزار می‌شود و محورهایی شامل مدیریت مصرف، حفاظت از منابع آبی، بازچرخانی آب و اهمیت پساب، تغییر اقلیم و پیامدهای آن، جهاد آبرسانی به روستاها و آب و توسعه را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت در این جشنواره ملی برای عموم فعالان رسانه‌ای و شهروندان آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را که در شش‌ماه نخست سال جاری (1403) تولید شده است به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

این مقام مسئول افزود:  آیین اختتامیه این جشنواره در مهرماه امسال و به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما